Захід
3.3.3.5.1.
Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким:
1) передбачено, що Громадська рада при АРМА визначає з числа її членів не менше ніж
40 відсотків складу дисциплінарної комісії АРМА;
2) передбачено, що Громадська рада при АРМА визначає з числа її членів не менше ніж
40 відсотків складу конкурсної комісії з добору на вакантні посади в АРМА;
3) передбачено повноваження Громадської ради при АРМА щодо здійснення громадського контролю за законністю та прозорістю визначення управителів активами, зокрема шляхом визначення членів Громадської ради при АРМА, які беруть участь у визначенні управителів активами;
4) передбачено повноваження Громадської ради при АРМА щодо здійснення громадського контролю за законністю та прозорістю визначення реалізації активів;
5) передбачено повноваження Громадської ради при АРМА щодо здійснення громадського контролю за ефективністю управління активами, які передані АРМА;
6) передбачено повноваження Громадської ради при АРМА щодо надання висновків до щорічного звіту про діяльність АРМА;
7) передбачено можливість участі визначених Громадською радою при АРМА осіб (із числа її членів) у проведенні перевірок ефективності управління арештованими активами, переданими в управління;
8) передбачено оприлюднення АРМА результатів проведення перевірок ефективності управління активами, переданими АРМА в управління
Статус заходу:
Фактична дата виконання:
18.06.2025
Захід спрямований на досягнення ОСР:
3.3.3.5. Посилено контроль за діяльністю АРМА з боку Громадської ради при АРМА, а також забезпечено прозорий публічний облік активів в управлінні, зокрема оприлюднення актуальної інформації щодо їх стану та характеристик
Вирішення Проблеми:
3.3.3. Законодавство, яке регулює діяльність Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (далі - АРМА), містить значну кількість прогалин та корупційних ризиків. Низька результативність процесів передачі в управління АРМА активів для збереження їх економічної вартості, а також процесів запобігання та протидії легалізації коштів, отриманих злочинним шляхом
Строки виконання:
Відповідальні виконавці (органи влади):
Джерела фінансування:
державний бюджет
Обсяги фінансування (тис. грн.):
у межах встановлених бюджетних призначень на відповідний рік
Показник виконання:
проект закону подано до Верховної Ради України
Стан виконання
Хід/ Результат виконання:
Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (далі - АРМА), на виконання відповідного заходу Державної антикорупційної програми на 2023 - 2025 роки (далі - ДАП) розробило проект Закону України "Про внесення змін до статті 12 Закону України "Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів" щодо посилення контрольних повноважень Громадської ради". Відповідна законодавча ініціатива була схвалена Урядом та згодом зареєстрована у Верховній Раді України 08.07.2024 за № 11397.
Водночас 17.07.2025 законопроект від 08.07.2024 за № 11397 знято з розгляду (відкликано відповідно до частини третьої статті 105 Закону України "Про Регламент Верховної Ради України" у зв'язку з припиненням повноважень Кабінету Міністрів України).
Також, Верховна Рада України прийняла Закон України від 18.06.2025 № 4503-IX "Про внесення змін до Закону України "Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів" щодо посилення інституційної спроможності Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, та вдосконалення механізмів управління активами", яким внесено зміни до статті 12 Закону України "Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів" (далі - Закон).
Зазначеними змінами передбачається утворення Ради громадського контролю при АРМА (замість Громадської ради при АРМА).
Згідно з частиною третьою статті 12 Закону передбачено повноваження Ради громадського контролю при АРМА, серед іншого:
1) обирати з числа своїх членів представників, які входять до складу: дисциплінарних комісій, які здійснюють дисциплінарні провадження стосовно державних службовців АРМА; комісій, які проводять конкурс на зайняття вакантних посад у АРМА (пп. 1 та 2 п. 3.3.3.5.1 додатка 2 до ДАП);
2) здійснювати моніторинг ефективності реалізації АРМА своїх повноважень, в тому числі повноважень щодо реалізації активів чи управління активами, передані АРМА (пп. 4 та 5 п. 3.3.3.5.1 додатка 2 до ДАП);
3) розглядати щорічний звіт АРМА та затверджувати висновок щодо нього (пп. 6 п. 3.3.3.5.1 додатка 2 до ДАП);
Також частиною третьою статті 12 Закону передбачено можливість залучати представників Ради громадського контролю при АРМА до проведення перевірок ефективності управління активами (пп. 7 п. 3.3.3.5.1 додатка 2 до ДАП).
Водночас у Законі України від 18.06.2025 № 4503-IX не виявлено положень, якими передбачено:
1) повноваження Ради громадського контролю при АРМА щодо здійснення громадського контролю за законністю та прозорістю визначення управителів активами, зокрема шляхом визначення членів Громадської ради при АРМА, які беруть участь у визначенні управителів активами (пп. 3 п. 3.3.3.5.1 додатка 2 до ДАП);
2) оприлюднення АРМА результатів проведення перевірок ефективності управління активами, переданими АРМА в управління (пп. 8 п. 3.3.3.5.1 додатка 2 до ДАП).
Крім цього, Законом України від 18.06.2025 № 4503-IX не врегульовано питання кількісного представництва Ради громадського контролю при АРМА в дисциплінарних чи конкурсних комісіях (не менше ніж 40 відсотків складу таких комісій).
З огляду на зазначене, захід не може вважатись таким, що виконаний повністю.