Відгук громадськості

Захід

2.7.1.6.3. Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким з урахуванням висновків аналітичного звіту, зазначеного у підпункті 2.7.1.6.1:
1) вдосконалено нормативно-правове регулювання виявлення та врегулювання конфлікту інтересів членів консультативних, допоміжних та інших дорадчих органів при МОЗ (у тому числі тих, що супроводжують закупівлі медичної продукції за кошти державного бюджету та визначають переліки продукції, яка закуповується);
2) передбачено підстави та порядок притягнення до юридичної відповідальності за порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів;
3) передбачено порядок розгляду повідомлень фізичних та юридичних осіб про ознаки конфлікту інтересів членів консультативних, допоміжних та інших дорадчих органів

Статус заходу:

Не виконано

Захід спрямований на досягнення ОСР:

2.7.1.6. Встановлено чіткі правила та процедури щодо визначення наявності та врегулювання конфлікту інтересів учасників робочих та експертних груп (передусім тих, що супроводжують закупівлі медичної продукції за кошти державного бюджету та визначають переліки продукції, яка закуповується), забезпечується їх неухильне дотримання на практиці

Вирішення Проблеми:

2.7.1. Пацієнти та лікарі не отримують лікарські засоби і медичні вироби вчасно та у повному обсязі, зокрема через незавершений перехід до нової системи організації та контролю медичних закупівель, не повністю врегульовані процеси визначення потреб та обліку лікарських засобів

Строки виконання:

01.06.2023 - 31.12.2023

Відповідальні виконавці (органи влади):

Головний виконавець: Міністерство охорони здоров’я України
співвиконавці:
Національне агентство з питань запобігання корупції

Джерела фінансування:

державний бюджет

Обсяги фінансування (тис. грн.):

у межах встановлених бюджетних призначень на відповідний рік

Показник виконання:

проект закону подано до Верховної Ради України

Стан виконання

Хід/ Результат виконання:

На виконання заходу передбаченого п. 2.7.1.6.3 Державної антикорупційної програми на 2023-2025 роки, Міністерством охорони здоров'я повідомлено, що: "юридичним департаментом, спільно з головним спеціалістом з питань запобігання та виявлення корупції розроблено проєкту наказу МОЗ «Про внесення змін до Примірного положення про утворення та діяльність консультативних, дорадчих та інших допоміжних органів при Міністерстві охорони здоров’я України», затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 01 лютого 2022 року № 202 «Про питання утворення та діяльності консультативних, дорадчих та інших допоміжних органів, утворених при Міністерстві охорони здоров’я України», в частині визначення видів Дорадчих органів, їх основних завдань, та порядку виявлення та врегулювання конфлікту інтересів членів Дорадчих органів, та який затверджено 21.12.2023 № 2168.

Крім того, з метою визначення послідовності дій працівників МОЗ, процедури вжиття заходів із запобігання та врегулювання конфлікту інтересів і пов’язаних з ним обмежень, передбачених Законом України «Про запобігання корупції», під час виконання службових повноважень, розроблено та затверджено наказ МОЗ від 05.02.2024 № 189 «Про затвердження Порядку організації заходів із запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у Міністерстві охорони здоров’я України», яким, зокрема, врегульовано: обов’язки працівників щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, заходи врегулювання конфлікту інтересів, порядок подання повідомлення про наявність конфлікту інтересів та його врегулювання, особливості застосування заходів зовнішнього врегулювання конфлікту інтересів".

Разом із тим, незважаючи на підготовку та виданням МОЗ, наказу від 05.02.2024 № 189 «Про затвердження Порядку організації заходів із запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у Міністерстві охорони здоров’я України» не можемо констатувати виконання вказаного заходу з огляду на те, що:

- по-перше, відповідно до заходу 2.7.1.6.1 Міністерство охорони здоров'я було зобов'язаним забезпечити підготовку саме проекту закону, а не підзаконного нормативно-правового акту;

- по-друге, відповідний законопроект мав регулювати питання запобігання конфлікту інтересів у діяльності членів консультативних, допоміжних та інших дорадчих органів при МОЗ, а не всіх працівників МОЗ, як це передбаченого наказом від 05.02.2024 р. № 189;

- по-третє, у законопроекті мали бути відображеними підстави та порядок притягнення членів консультативних, допоміжних та інших дорадчих органів до юридичної відповідальності (у свою чергу, у межах наказу від 05.02.2024 р. № 189, про підстави та порядок притягнення до юридичної відповідальності не йдеться);

- по-четверте, законопроектом мав передбачатися порядок розгляду повідомлень фізичних та юридичних осіб про ознаки конфлікту інтересів членів консультативних, допоміжних та інших дорадчих органів ( у свою чергу, відповідно до наказу МОЗ від 05.02.2024 р. № 189, не визначається чіткого порядку повідомлення про конфлікт інтересів іншими фізичними, юридичними особами, що не є працівниками МОЗ, а також не визначається порядок розгляду таких повідомлень).

Таким чином, з огляду на наведене вижче, можемо встановити, що захід 2.7.1.6.1 предметно виконаним не є, законопроект яким вдосконалено нормативно-правове регулювання виявлення та врегулювання конфлікту інтересів членів консультативних, допоміжних та інших дорадчих органів при МОЗ не є розробленим та відповідно до не є поданим до Верховної Ради України, а регулювання визначене наказом МОЗ від 05.02.2024 р. № 189, хоч і стосується порядку організації заходів із запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у Міністерстві охорони здоров'я України не передбачає мінімальних критеріїв, яким має відповідати закон розроблений на виконання вказаного заходу.

Результати моніторингу (щоквартально):

01.05.2024:
Захід не виконано
14.02.2024:
Захід не виконано
09.11.2023:
Прогрес виконання заходу наявний
09.08.2023:
Виконання заходу розпочато вчасно

Ключові джерела оцінки:

1. Міністерство охорони здоров'я України: Наказ МОЗ від 21.12.2023 №2168
2. Міністерство охорони здоров'я України: Зміни до Примірного положення
3. Міністерство охорони здоров'я України: Порівняльна таблиця