Відгук громадськості

ОСР

2.4.3.1. На основі Єдиного реєстру об’єктів державної власності створено та наповнено інформацією реєстр державних та комунальних унітарних підприємств, а також господарських товариств, у статутному капіталі яких понад 50 відсотків акцій (часток) належать державі або територіальній громаді, з обов’язковим оприлюдненням інформації про діяльність таких юридичних осіб відповідно до міжнародних стандартів, зокрема про отриману державну допомогу

Вирішення Проблеми:

2.4.3. Недостатній обсяг публічно доступної інформації про суб’єктів господарювання, в яких держава має частку власності, істотно знижує прозорість їх діяльності, ускладнює громадський контроль та сприяє корупції

Строки виконання всіх заходів в межах ОСР

01.03.2023 - 31.12.2025

Виконання заходів ДАП в межах ОСР

Загальна кількість заходів – 12
2 1 4 5
Виконано Виконано частково Виконується Не виконано

Виконання заходів ДАП в межах Проблеми за основними головними виконавцями

Фонд державного майна України

33.3%
9

Міністерство економіки України

0%
3

Зведена загальна інформація про Заходи

Назва заходу Головний виконавець Співвиконавці Показник виконання Результати моніторингу (останні) Статус
1 2.4.3.1.1 Підготовка та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким удосконалено функціонування Єдиного реєстру об’єктів державної власності та передбачено створення на основі відповідного реєстру інформаційного ресурсу для оприлюднення інформації щодо підприємств державної та комунальної форми власності, зокрема:
1) визначено механізм взаємодії між учасниками формування Єдиного реєстру об’єктів державної власності;
2) визначено чіткий порядок періодичного подання інформації суб’єктами управління до Єдиного реєстру об’єктів державної власності, а також порядок подання ними інформації у разі змін щодо об’єктів державної власності;
3) передбачено обов’язкове щорічне оприлюднення агрегованих звітів принаймні щодо 100 найбільших підприємств державної форми власності;
4) визначено обсяг оприлюднення інформації про діяльність підприємств державної форми власності відповідно до Керівних принципів ОЕСР щодо корпоративного врядування на підприємствах державної форми власності;
5) визначено критерії, за якими централізоване подання інформації до інформаційного ресурсу для оприлюднення інформації щодо підприємств державної та комунальної форми власності є обов’язковим для підприємств комунальної форми власності;
6) визначено обсяг оприлюднення інформації про діяльність підприємств комунальної форми власності з урахуванням Керівних принципів ОЕСР щодо корпоративного врядування на підприємствах державної форми власності;
7) передбачено оприлюднення інформації про отриману державну допомогу підприємствами державної форми власності та підприємствами комунальної форми власності;
8) запроваджено ефективні, пропорційні та стримувальні санкції за недотримання вимог щодо подання та оприлюднення визначеної законом інформації про діяльність підприємств державної та комунальної форми власності, неповноту, недостовірність такої інформації, недотримання вимог щодо формату її подання та оприлюднення
Фонд державного майна України Міністерство цифрової трансформації України, Міністерство фінансів України, Міністерство юстиції України, Державна служба статистики України, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, Міністерство розвитку громад та територій України, Міністерство економіки України, Антимонопольний комітет України проект закону подано до Верховної Ради України
Захід виконано вчасно, але частково
Виконано частково
2 2.4.3.1.2 (2) Розроблення проектів нормативно-правових актів (змін до нормативно-правових актів), спрямованих на реалізацію положень закону, зазначеного у підпункті 2.4.3.1.1 Міністерство економіки України проекти нормативно-правових актів розроблено та оприлюднено для проведення громадського обговорення
Захід не виконано
Не виконано
3 2.4.3.1.2 (1) Розроблення проектів нормативно-правових актів (змін до нормативно-правових актів), спрямованих на реалізацію положень закону, зазначеного у підпункті 2.4.3.1.1 Фонд державного майна України проекти нормативно-правових актів розроблено та оприлюднено для проведення громадського обговорення
Захід виконано невчасно та повністю
Виконано
4 2.4.3.1.3 (1) Проведення громадського обговорення проектів нормативно-правових актів, зазначених у підпункті 2.4.3.1.2, та їх доопрацювання (у разі потреби) Фонд державного майна України громадське обговорення проведено та оприлюднено його результати
Захід виконано невчасно та повністю
Виконано
5 2.4.3.1.3 (2) Проведення громадського обговорення проектів нормативно-правових актів, зазначених у підпункті 2.4.3.1.2, та їх доопрацювання (у разі потреби) Міністерство економіки України громадське обговорення проведено та оприлюднено його результати
Захід не виконано
Не виконано
6 2.4.3.1.4 (1) Прийняття нормативно-правових актів, зазначених у підпункті 2.4.3.1.2, у разі потреби проведення їх державної реєстрації або подання Кабінетові Міністрів України Фонд державного майна України Міністерство юстиції України нормативно-правові акти набрали чинності
Захід не виконано
Не виконано
7 2.4.3.1.4 (2) Прийняття нормативно-правових актів, зазначених у підпункті 2.4.3.1.2, у разі потреби проведення їх державної реєстрації або подання Кабінетові Міністрів України Міністерство економіки України Міністерство юстиції України нормативно-правові акти набрали чинності
Захід не виконано
Не виконано
8 2.4.3.1.5 Проведення тренінгів щодо застосування положень, запроваджених із набранням чинності законом, зазначеним у підпункті 2.4.3.1.1 Фонд державного майна України Міністерство економіки України проведено не менше 10 тренінгів, участь у яких взяли представники Мінекономіки, Фонду державного майна та його регіональних представництв, відділень; підприємств державної форми власності, підприємств комунальної форми власності
Захід не виконано
Не виконано
9 2.4.3.1.6 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту нормативно-правового акта про затвердження нової редакції Положення про Єдиний реєстр об’єктів державної власності, а також інформаційного ресурсу для оприлюднення інформації щодо підприємств державної та комунальної форми власності як складової відповідного реєстру Фонд державного майна України Міністерство розвитку громад та територій України, Міністерство економіки України нормативно-правовий акт прийнято
Прогрес виконання заходу наявний
Виконується
10 2.4.3.1.7 Розробка програмного забезпечення та налаштування технічного устаткування, необхідних для забезпечення оновлення Єдиного реєстру об’єктів державної власності, включно з інформаційним ресурсом для оприлюднення інформації щодо підприємств державної та комунальної форми власності Фонд державного майна України Міністерство цифрової трансформації України, Міністерство фінансів України, Міністерство юстиції України, Державна служба статистики України, Антимонопольний комітет України, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, Міністерство розвитку громад та територій України, Міністерство економіки України програмне забезпечення та технічне устаткування, необхідні для забезпечення оновлення Єдиного реєстру об’єктів державної власності, включно з інформаційним ресурсом для оприлюднення інформації щодо підприємств державної та комунальної форми власності, розроблено та запроваджено
Виконання заходу розпочато вчасно
Виконується
11 2.4.3.1.9 Забезпечення інтеграції або обміну даними і технічної можливості взаємодії між Єдиним реєстром об’єктів державної власності, включно з інформаційним ресурсом для оприлюднення інформації щодо підприємств державної та комунальної форми власності, та автоматизованою системою електронного документообігу “Бест Звіт Oracle” Фонд державного майна України Міністерство економіки України автоматизований обмін даними та технічну взаємодію між Єдиним реєстром об’єктів державної власності, включно з інформаційним ресурсом для оприлюднення інформації щодо підприємств державної та комунальної форми власності, та автоматизованою системою електронного документообігу “Бест Звіт Oracle” забезпечено
Виконання заходу розпочато вчасно
Виконується
12 2.4.3.1.10 Забезпечення обміну даними і технічної можливості взаємодії між Єдиним реєстром об’єктів державної власності, включно з інформаційним ресурсом для оприлюднення інформації щодо підприємств державної та комунальної форми власності, та реєстром державної допомоги суб’єктам господарювання Фонд державного майна України Антимонопольний комітет України автоматизований обмін даними і технічну взаємодію між Єдиним реєстром об’єктів державної власності, включно з інформаційним ресурсом для оприлюднення інформації щодо підприємств державної та комунальної форми власності, та реєстром державної допомоги суб’єктам господарювання забезпечено
Виконання заходу розпочато вчасно
Виконується

Індикатори досягнення ОСР

Загальна кількість індикаторів – 3

Повністю досягнуті індикатори – 0

Частково досягнуті індикатори – 0

Індикатори з оцінкою 0% – 3

Зведена загальна інформація про Індикатори досягнення

Індикатори Вага (%)
1 набрав чинності закон, яким удосконалено функціонування Єдиного реєстру об’єктів державної власності та передбачено створення на основі відповідного реєстру інформаційного ресурсу для оприлюднення інформації щодо підприємств державної та комунальної форми власності, зокрема:
а) визначено механізм взаємодії між учасниками формування Єдиного реєстру об’єктів державної власності (6 відсотків);
б) визначено чіткий порядок періодичного подання інформації суб’єктами управління до Єдиного реєстру об’єктів державної власності, а також порядок подання ними інформації у разі змін щодо об’єктів державної власності (6 відсотків);
в) передбачено обов’язкове щорічне оприлюднення агрегованих звітів принаймні щодо 100 найбільших підприємств державної форми власності
(6 відсотків);
г) визначено обсяг оприлюднення інформації про діяльність підприємств державної форми власності відповідно до Керівних принципів Організації економічного співробітництва та розвитку щодо корпоративного врядування на підприємствах державної форми власності (6 відсотків);
ґ) визначено критерії, за якими централізоване подання інформації до інформаційного ресурсу для оприлюднення інформації щодо підприємств державної та комунальної форми власності є обов’язковим для підприємств комунальної форми власності (6 відсотків);
д) визначено обсяг оприлюднення інформації про діяльність підприємств комунальної форми власності з урахуванням Керівних принципів Організації економічного співробітництва та розвитку щодо корпоративного врядування на підприємствах державної форми власності (6 відсотків);
е) передбачено оприлюднення інформації про отриману державну допомогу підприємствами державної форми власності та підприємствами комунальної форми власності (6 відсотків);
є) запроваджено ефективні, пропорційні та стримувальні санкції за недотримання вимог щодо подання та оприлюднення визначеної законом інформації про діяльність підприємств державної та комунальної форми власності, неповноту, недостовірність такої інформації, недотримання вимог щодо формату її подання та оприлюднення (8 відсотків)
50%
2 реєстр державних та комунальних унітарних підприємств, а також господарських товариств, у статутному капіталі яких понад 50 відсотків акцій (часток) належать державі або територіальній громаді:
а) введено у промислову експлуатацію як інформаційний ресурс для оприлюднення інформації щодо підприємств державної та комунальної форми власності на основі Єдиного реєстру об’єктів державної власності
(4 відсотки);
б) містить функціонал, необхідний для подання та оприлюднення відомостей фінансової та нефінансової звітності підприємств державної та комунальної форми власності (або його інтегровано з іншими інформаційно-телекомунікаційними системами чи програмним забезпеченням, що передбачає збір, оприлюднення та аналіз відповідної інформації) (4 відсотки);
в) містить функціонал, необхідний для подання та оприлюднення інформації про діяльність підприємств державної форми власності відповідно до Керівних принципів Організації економічного співробітництва та розвитку щодо корпоративного врядування на підприємствах державної форми власності (4 відсотки);
г) містить функціонал для оприлюднення відомостей у вигляді набору відкритих даних, що забезпечує його автоматизовану обробку електронними засобами (машинозчитування) з метою повторного використання (4 відсотки);
ґ) інтегровано з рєстром державної допомоги (щодо надання відповідної допомоги підприємствам державної форми власності та підприємствам комунальної форми власності, відомості про які підлягають внесенню до Єдиного реєстру об’єктів державної власності) (4 відсотки)
20%
3 щонайменше 80 відсотків фахівців у сферах регулювання економіки та діяльності бізнесу оцінюють, що:
а) критерії для визначення підприємств комунальної форми власності, які повинні обов’язково подавати інформацію до інформаційного ресурсу, є повністю або здебільшого обґрунтованими та збалансованими
(5 відсотків);
б) своєчасно та належно оприлюднюються повні та достовірні агреговані звіти про діяльність принаймні 100 найбільших підприємств державної форми власності (5 відсотків);
в) інформація про діяльність підприємств державної форми власності оприлюднюється в обсязі, що повністю відповідає Керівним принципам Організації економічного співробітництва та розвитку щодо корпоративного врядування на підприємствах державної форми власності (5 відсотків);
г) формат оприлюднення інформації про діяльність підприємств державної форми власності повністю або здебільшого забезпечує прозорість, відкритість та зручність доступу до інформації про діяльність підприємств державної форми власності (5 відсотків);
ґ) неупереджено та безсторонньо застосовуються ефективні, пропорційні та стримувальні санкції за недотримання вимог щодо подання та оприлюднення визначеної законом інформації про діяльність підприємств державної та комунальної форми власності, неповноту, недостовірність такої інформації, недотримання вимог щодо формату її подання та оприлюднення (5 відсотків);
д) запроваджено дієвий, ефективний та в необхідному обсязі обмін даними про діяльність підприємств державної та комунальної форми власності
(5 відсотків)
30%

Ключові джерела оцінки:

Додаткові джерела інформації: