2.2.2.
Вибіркове застосування обов’язкових правил для бізнесу, що супроводжується відповідними корупційними ризиками
Загальна інформація щодо проблеми
Виникнення проблеми несправедливого та вибіркового застосування обов’язкових правил до суб’єктів господарювання зумовлено незавершеністю процесу переходу до превентивної і ризик-орієнтованої системи державного нагляду (контролю), наявністю надмірної дискреції з боку органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування під час забезпечення доступу до обмеженого спільного ресурсу, відсутністю ефективних інструментів у суб’єктів господарювання перевірки даних про контрагентів, відсутністю повного доступу до даних про обмежений спільний ресурс.
Незавершеність процесу переходу від карально-репресивної системи державного нагляду (контролю) до превентивної і ризик-орієнтованої системи зумовлюється неефективним законодавчим регулюванням, визначенням кожним органом власних показників ефективності, які часто є дискримінаційними для бізнесу та створюють корупційні ризики, а також відсутністю ефективного інструменту ідентифікації та обрахунку ризиків.
У сфері доступу до обмеженого спільного ресурсу через надмірну дискрецію з боку органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування не забезпечується рівний доступ суб’єктів господарювання до природних ресурсів. До того ж у багатьох сферах інформація про природні ресурси є закритою, оскільки не проведена інвентаризація природних ресурсів (зокрема водних біоресурсів, лісових ресурсів). Відсутність у компетентних державних органів інформації про наявний та переданий у користування обмежений спільний ресурс, їх кількість та якість, незастосування належних інструментів регулювання призводить до хаотичного надання у користування спільних обмежених ресурсів, непрозоре користування природними ресурсами та вибіркове застосування правил до бізнесу призводить до того, що використовується не повний потенціал обмеженого спільного ресурсу, а ресурси, що перебувають у користуванні, не завжди використовуються раціонально та ощадливо.
Також виникають проблеми, пов’язані з формально обґрунтованими, але вибірковими перевірками суб’єктів господарювання. Часто такі перевірки спровоковані веденням бізнесу з “підозрілими” контрагентами. Потребує вирішення проблема відсутності доступу до відкритих даних реєстрів та сервісів, доступ до яких обмежено у зв’язку з введенням в Україні режиму воєнного стану.
Розгорнути...
Згорнути...
Виконання заходів ДАП в межах проблеми
Загальна кількість ОСР –
5
Всі заходи ДАП
заходи, виконання яких станом на
30.09.2024
має розпочатись
має бути завершено
8| 13.8%8| 13.8%16| 27.6%1| 1.7%25| 43.1%
58
ВиконаноВиконано частковоВиконуєтьсяНе виконаноНе розпочато
Виконано заходів (повністю та частково) - 16 (27.6%)
Строки виконання всіх заходів
01.03.2023 -
31.12.2025
Виконання заходів ДАП в межах Проблеми за основними головними виконавцями
Міністерство економіки України
23.8%
21
Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України
44.4%
9
Міністерство аграрної політики та продовольства України
16.7%
6
Державне агентство лісових ресурсів України
20%
5
Державна служба геології та надр України
75%
4
Державне агентство України з розвитку меліорації, рибного господарства та продовольчих програм
25%
4
Досягнення ОСР в межах Проблеми
Загальна кількість ОСР – 5
Зведена загальна інформація про ОСР та заходи в межах ОСР
№
Назва ОСР
Назва заходу
Головний виконавець
Результати моніторингу (останні)
Відмітка про виконання
% виконаних заходів (повністю та частково)
1.1.
ОСР 2.2.2.1 Завершено впровадження ризик-орієнтованої системи державного нагляду (контролю)
ОСР 2.2.2.2 Проведено аудит поточного стану впровадження електронних аукціонів та систем для доступу до обмеженого спільного ресурсу; визначено основні способи обходу їх обмежень; завершено впровадження електронних аукціонів та систем для доступу до обмеженого спільного ресурсу з урахуванням результатів проведеного аудиту (Електронного кабінету надрокористувача, електронних аукціонів “Prozorro.Sale”)
Державне агентство України з розвитку меліорації, рибного господарства та продовольчих програм
Захід виконано невчасно та частково
Виконано частково
3.1.
ОСР 2.2.2.3 Після внесення відповідних змін до законодавства забезпечено опублікування у форматі відкритих даних фінансової звітності, інформації про ризиковість платників податків згідно з Єдиним реєстром податкових накладних, ліцензійними реєстрами, а також інших ключових наборів даних, оприлюднення яких має значний антикорупційний ефект (з дотриманням вимог законодавства про доступ до публічної інформації та захист персональних даних)
ОСР 2.2.2.4 Впроваджено інформаційно-аналітичну систему управління природними ресурсами, яка надає відкритий доступ до актуальної інформації про природні ресурси, містить функціонал надання електронних послуг, електронної звітності, простежуваності, екологічного моніторингу та інспектування, а також відкритий програмний інтерфейс для створення на основі даних такої інформаційно-аналітичної системи (без права їх зміни) аналітичного та візуального (геоінформаційного) програмного забезпечення
Міністерство аграрної політики та продовольства України
Не розпочато
5.1.
ОСР 2.2.2.5 Впроваджено дворівневу інформаційно-комунікаційну систему, що забезпечує можливість створення, розміщення, оприлюднення та обміну інформацією і документами в електронній формі, проведення концесійного конкурсу та конкурентного діалогу, а також публікацію документів у процедурі прямих переговорів з орендарем державного майна, що передається в концесію