Feedback from the public

Measure

2.7.1.6.3. Drafting and submitting to the Cabinet of Ministers of Ukraine the draft law that incorporates the findings of the analytical report indicated in subclause 2.7.1.6.1, which:
1) makes improvements to normative legal regulation of instances of discovery and resolution of conflicts of interest involving members of consultative, auxiliary, and other advisory bodies at the Ministry of Health (including those supporting the procurement of medical products at the expense of the state budget and determine the list of products to be procured);
2) provides for the grounds and procedure for holding individuals liable under law for violating the requirements with respect to the prevention and resolution of conflicts of interest;
3) provides for the procedure for reviewing reports by individuals or legal entities about signs of conflicts of interest involving members of consultative, auxiliary, and other advisory bodies.

Measure status:

Not implemented

The measure is aimed at achieving ESR:

2.7.1.6. Clear rules and procedures have been established for identifying and resolving conflicts of interest of members of working and expert groups (primarily those that support the procurement of medical products at the expense of the state budget and determine the lists of products to be procured), and their strict observance in practice is ensured

Problem solving:

2.7.1. Patients and doctors do not receive medications and medical devices in a timely manner and in full, in particular due to the incomplete transition to the new system of organization and control of medical procurement, and the incomplete regulation of the processes of identifying the needs for and accounting of medications

Deadlines:

01.06.2023 - 31.12.2023

Responsible implementors (authorities):

The main implementer: Ministry of Health of Ukraine
co-implementors:
National Agency on Corruption Prevention

Sources of funding:

state budget

Volumes of financing (thousand UAH):

within the established budget allocations for the relevant year

Performance indicator:

The draft law has been submitted to the Parliament of Ukraine.

Implementing status

Progress/Result of implementation:

На виконання заходу передбаченого п. 2.7.1.6.3 Державної антикорупційної програми на 2023-2025 роки, Міністерством охорони здоров'я повідомлено, що: "юридичним департаментом, спільно з головним спеціалістом з питань запобігання та виявлення корупції розроблено проєкту наказу МОЗ «Про внесення змін до Примірного положення про утворення та діяльність консультативних, дорадчих та інших допоміжних органів при Міністерстві охорони здоров’я України», затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 01 лютого 2022 року № 202 «Про питання утворення та діяльності консультативних, дорадчих та інших допоміжних органів, утворених при Міністерстві охорони здоров’я України», в частині визначення видів Дорадчих органів, їх основних завдань, та порядку виявлення та врегулювання конфлікту інтересів членів Дорадчих органів, та який затверджено 21.12.2023 № 2168.

Крім того, з метою визначення послідовності дій працівників МОЗ, процедури вжиття заходів із запобігання та врегулювання конфлікту інтересів і пов’язаних з ним обмежень, передбачених Законом України «Про запобігання корупції», під час виконання службових повноважень, розроблено та затверджено наказ МОЗ від 05.02.2024 № 189 «Про затвердження Порядку організації заходів із запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у Міністерстві охорони здоров’я України», яким, зокрема, врегульовано: обов’язки працівників щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, заходи врегулювання конфлікту інтересів, порядок подання повідомлення про наявність конфлікту інтересів та його врегулювання, особливості застосування заходів зовнішнього врегулювання конфлікту інтересів".

Разом із тим, незважаючи на підготовку та виданням МОЗ, наказу від 05.02.2024 № 189 «Про затвердження Порядку організації заходів із запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у Міністерстві охорони здоров’я України» не можемо констатувати виконання вказаного заходу з огляду на те, що:

- по-перше, відповідно до заходу 2.7.1.6.1 Міністерство охорони здоров'я було зобов'язаним забезпечити підготовку саме проекту закону, а не підзаконного нормативно-правового акту;

- по-друге, відповідний законопроект мав регулювати питання запобігання конфлікту інтересів у діяльності членів консультативних, допоміжних та інших дорадчих органів при МОЗ, а не всіх працівників МОЗ, як це передбаченого наказом від 05.02.2024 р. № 189;

- по-третє, у законопроекті мали бути відображеними підстави та порядок притягнення членів консультативних, допоміжних та інших дорадчих органів до юридичної відповідальності (у свою чергу, у межах наказу від 05.02.2024 р. № 189, про підстави та порядок притягнення до юридичної відповідальності не йдеться);

- по-четверте, законопроектом мав передбачатися порядок розгляду повідомлень фізичних та юридичних осіб про ознаки конфлікту інтересів членів консультативних, допоміжних та інших дорадчих органів ( у свою чергу, відповідно до наказу МОЗ від 05.02.2024 р. № 189, не визначається чіткого порядку повідомлення про конфлікт інтересів іншими фізичними, юридичними особами, що не є працівниками МОЗ, а також не визначається порядок розгляду таких повідомлень).

Таким чином, з огляду на наведене вижче, можемо встановити, що захід 2.7.1.6.1 предметно виконаним не є, законопроект яким вдосконалено нормативно-правове регулювання виявлення та врегулювання конфлікту інтересів членів консультативних, допоміжних та інших дорадчих органів при МОЗ не є розробленим та відповідно до не є поданим до Верховної Ради України, а регулювання визначене наказом МОЗ від 05.02.2024 р. № 189, хоч і стосується порядку організації заходів із запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у Міністерстві охорони здоров'я України не передбачає мінімальних критеріїв, яким має відповідати закон розроблений на виконання вказаного заходу.

Monitoring results (quarterly):

01.05.2024:
The measure has not been implemented
14.02.2024:
The measure has not been implemented
09.11.2023:
There is progress in the implementation of the measure
09.08.2023:
Implementation of the measure has started on time