Feedback from the public

Measure

2.7.3.5.1. Holding a semiannual monitoring of the proper functioning of the electronic register of sick leaves, which must necessarily involve studying the status of compliance with the requirements pertaining to:
1) issuance of sick leaves of insured persons in electronic form only;
2) issuance of an extract from the electronic register of sick leaves as the sole proof of the insured person’s incapacity for work.

Measure status:

In progress

The measure is aimed at achieving ESR:

2.7.3.5. The electronic register of sick leaves has been put into commercial operation

Problem solving:

2.7.3. The electronic healthcare system is not sufficiently integrated with other databases, which creates opportunities for abuse during the use of specific functions (including the awarding of disability benefits, preventive and compulsory medical examinations, and assignment of the disability group)

Deadlines:

01.03.2023 - 31.12.2025

Responsible implementors (authorities):

The main implementer: Pension Fund of Ukraine
co-implementors:
Ministry of Health of Ukraine

Sources of funding:

state budget

Volumes of financing (thousand UAH):

funds of the Pension Fund of Ukraine

Performance indicator:

The report on the monitoring findings is made public twice a year.

In accordance with the Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine No. 1194 On Amendments to the State Anti-Corruption Programme for 2023-2025 dated 18 October 2024, the content of the measure was amended.

Implementing status

Progress/Result of implementation:

На виконання заходу передбаченого п. 2.7.3.5.1 Державної антикорупційної програми на 2023-2025 роки, Пенсійним фондом України повідомлено, що: "протягом І кварталу 2025 році функціонування електронного реєстру листків непрацездатності забезпечується в штатному режимі, зокрема, за період з 01 січня по 31 березня 2025 року опрацьовано 3 293,8 тис.медичних висновків про тимчасову непрацездатність, сформовано 2 884,9 тис. електронних листків непрацездатності, які передано в електронні кабінети страхувальників та застрахованих осіб на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України. У 2025 році за запитами застрахованих осіб сформовано 24 162 витягів з електронного реєстру листків непрацездатності. Частка заяв-розрахунків на фінансування страхувальниками листків непрацездатності в паперовій формі становить лише 0,27 відсотки від загальної кількості листків непрацездатності".

Таким чином, можемо констатувати, що захід передбачений п. 2.7.3.5.1 Державної антикорупційної програми на 2023-2025 роки виконується, а у звітному періоді наявний прогрес його виконання.

Monitoring results (quarterly):

06.05.2025:
There is progress in the implementation of the measure
23.01.2025:
There is progress in the implementation of the measure