Feedback from the public

Measure

2.5.2.1.1. Drafting and submitting to the Cabinet of Ministers of Ukraine the draft resolution on amendments to the Procedure for Granting Historic Status to a Populated Area, approved by the resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine dated July 3, 2006, No. 909, which, inter alia:
1) aligns this Procedure with the Law of Ukraine On the Protection of Cultural Heritage and the resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine dated September 3, 2014, No. 495 On Approval of the Regulation on the Ministry of Culture of Ukraine;
2) provides for the procedure of monitoring of cultural heritage sites and monitoring undertaken to detect any grounds to grant historic status to population centers;
3) provides for the procedure and grounds for submitting a petition for changes to the List of Historic Populated Areas of Ukraine.

Measure status:

Partially implemented

Actual execution date:

08.03.2024

The measure is aimed at achieving ESR:

2.5.2.1. Cultural heritage sites have been inventoried, and the inventory findings have been used to update the list of historic populated areas; the electronic register of cultural heritage sites has been populated with data and made public

Problem solving:

2.5.2. The absence of public information on cultural heritage sites and conflicts in urban development and landmark protection laws result in abuses and development of cultural heritage sites.

Deadlines:

01.03.2023 - 31.10.2024

Responsible implementors (authorities):

The main implementer: Ministry of Culture and Strategic Communications of Ukraine

Sources of funding:

state budget

Volumes of financing (thousand UAH):

within the established budget allocations for the relevant year

Performance indicator:

The resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine has been adopted.

In accordance with the Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine No. 1194 On Amendments to the State Anti-Corruption Programme for 2023-2025 dated 18 October 2024, the content of the measure was amended.

Implementing status

Progress/Result of implementation:

Наданим МКСК у попередніх звітних періодах проектом Постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку визнання населеного місця історичним» (далі – проект Порядку) (див. ключові джерела оцінки) дійсно передбачається внесення зміни до Порядку визнання населеного місця історичним, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 липня 2006 р. № 909 (далі – Порядок № 909), шляхом викладення його в новій редакції, а саме:

1) Законом України «Про охорону культурної спадщини» не передбачено розроблення історико-архітектурних опорних планів, проектів меж і режимів використання історичних ареалів до часу їх внесення до Списку, тоді як така вимога встановлена пунктом 3 Порядку № 909. Відповідними змінами Порядок № 909 приводиться у відповідність до норм Закону, а саме пропонується розробляти науково-проектну (науково-дослідну) документацію з визначення меж історичного ареалу, меж і режимів використання історичного ареалу населеного місця, історико-архітектурні опорні плани населеного пункту після занесення населеного місця до Списку (п. 8 проекту Порядку), що відповідає вимогам елементу 1 заходу;

2) Пунктом 9 проекту Порядку передбачається, що «занесення населеного місця до Списку є підставою для проведення моніторингу стану збереження об’єктів культурної спадщини та традиційного характеру середовища, що становить комплекс організаційних та інших засобів, які забезпечують систематичне спостереження за станом об’єктів культурної спадщини шляхом збору, обробки та аналізу інформації про стан об’єктів і територій, що охороняються, та виявлення тенденцій розвитку природних та антропогенних (техногенних та суспільних) процесів, що можуть на вплинути на їх збереження. Моніторинг на території історичного населеного місця проводиться виконавчими органами сільської, селищної, міської ради, повноваження яких поширюються на територію історичного населеного місця, згідно з вимогами Порядку обліку об’єктів культурної спадщини, який визначає МКІП». Таким чином, передбачається процедура проведення моніторингу об’єктів культурної спадщини, але, водночас, не передбачено здійснення моніторингу наявності підстав для віднесення населених пунктів до історичних населених місць. Відповідне свідчить про часткове виконання елементу 2 заходу;

3) Пунктами 5 та 10 проекту Порядку передбачено положення щодо розгляду підстав для визнання населеного місця історичним населеним місцем та занесення його до Списку, а також положення щодо внесення змін до Списку щодо виключення з нього населеного місця. Водночас зазначеними положеннями не передбачено підстав для подання клопотання про внесення змін до Списку історичних населених місць України. Зазначені положення не повною мірою відповідають вимогам, визначеним елементом 3 заходу.



За інформацією, наданою МКСК за IV квартал 2024 року як звітний період:

«... листом від 10.06.2024 №212-01/42311-24 (вх. від 11.06.2024 № 4466/05-24) НАЗК повідомило про рішення про проведення антикорупційної експертизи надісланого проєкту постанови. Висновок НАЗК надіслано листом від 25.06.2024 № 212-01/46578-24 (вх. від 26.06.2024 № 4901/05-24), висновок – встановлено корупціогенний фактор: невідповідність основним положенням ДАП. Висновок Мін'юсту від 19.06.2024 № 88996/98906-26-24/7.2.34 (вх. від 19.06.2024 № 4682/05-24) відповідний із зауваженнями щодо недотримання вимог нормопроєктувальної техніки.

В результаті врахування зауважень НАЗК та Мін’юсту, окремі положення проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку визнання населеного місця історичним» зазнали істотних змін, відповідно до § 40 Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 р. № 950, доопрацьований проект постанови буде направлено на повторне погодження до заінтересованих центральних органів виконавчої влади».



З урахуванням того, що:

1) положення розробленого проекту Порядку, наданого у попередніх звітних періодах, не повною мірою охоплюють усі вимоги, визначені Державною антикорупційною програмою;

2) у звітному періоді МКСК не надано для оцінки проект Порядку, доопрацьований з урахуванням зауважень НАЗК та Мін'юсту (з огляду на що неможливо оцінити зміни, що були до нього внесені);

2) станом на 31.09.2024 проект Порядку не було подано Кабінету Міністрів України та, відповідно, не було прийнято — даний захід є таким, що виконано вчасно, але частково.

Monitoring results (quarterly):

20.01.2025:
The measure was implemented on time, but partially
14.11.2024:
The measure was implemented late and partially
12.08.2024:
The measure was implemented late and partially
15.05.2024:
The measure was implemented late and partially