Очікуваний стратегічний результат 1.2.1.1. Загальний рівень толерування корупції в Україні знизився завдяки інтеграції антикорупційної тематики до змісту освіти всіх рівнів, що, зокрема, включає формування у суспільстві стійкого уявлення про корупцію як явище, що суттєво сповільнює соціально-економічний розвиток держави, про корупціонерів як осіб, які роблять публічну адміністрацію неефективною, а також усвідомлення того, що недоброчесні практики, навіть коли виглядають зручною можливістю вирішити свої питання у короткостроковій перспективі, завжди є невигідними для людини та суспільства у середньостроковій та довгостроковій перспективі
Заходи — 17
1.2.1.1.1.
Внесення до Державного стандарту профільної середньої освіти:
а) переліку ціннісних орієнтирів щодо формування нетерпимості до корупції та проявів недоброчесності;
б) переліку завдань під час формування громадянських та соціальних компетентностей щодо формування нетерпимості до корупції в усіх її проявах, розуміння неприпустимості толерування нерівності та недоброчесності, а також готовності відмовитися від недоброчесних практик під час розв’язання проблем
Головний виконавець: Міністерство освіти і науки України
1.2.1.1.2. Включення до мети наскрізної змістовної лінії “Громадянська відповідальність” положень щодо формування нетерпимості до корупції та слідування доброчесним стратегіям поведінки
Головний виконавець: Міністерство освіти і науки України
1.2.1.1.3. Розроблення навчально-методичних матеріалів, які будуть використовуватися для досягнення мети наскрізної змістовної лінії “Громадянська відповідальність” в частині формування нетерпимості до корупції та слідування доброчесним стратегіям поведінки (із можливим залученням до здійснення заходу громадських об’єднань та проектів міжнародної технічної допомоги)
Головний виконавець: Національне агентство з питань запобігання корупції
1.2.1.1.4. Подання документів для отримання грифа щодо рекомендації для використання в освітньому процесі навчально-методичним посібником щодо формування нетерпимості до корупції та слідування доброчесним стратегіям поведінки
Головний виконавець: Національне агентство з питань запобігання корупції
1.2.1.1.5. Розроблення рекомендацій щодо реалізації в освітньому процесі наскрізної змістової лінії “Громадянська відповідальність” в частині формування нетерпимості до корупції та слідування доброчесним стратегіям поведінки
Головний виконавець: Міністерство освіти і науки України
1.2.1.1.6. Розроблення навчальної програми та навчально-методичного посібника курсу за вибором про запобігання корупції та суспільну доброчесність для 9 класів (із можливим залученням до здійснення заходу громадських об’єднань та проектів міжнародної технічної допомоги)
Головний виконавець: Національне агентство з питань запобігання корупції
1.2.1.1.7. Подання документів для отримання грифа щодо рекомендації для використання в освітньому процесі навчальною програмою і навчально-методичним посібником курсу за вибором про запобігання корупції та суспільну доброчесність для 9 класів
Головний виконавець: Національне агентство з питань запобігання корупції
1.2.1.1.12. Розроблення навчально-методичних матеріалів з антикорупційної тематики (запобігання корупції та доброчесність) для здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти в частині розвитку наскрізних громадянських та соціальних компетентностей (із можливим залученням до здійснення заходу громадських об’єднань та проектів міжнародної технічної допомоги)
Головний виконавець: Національне агентство з питань запобігання корупції
1.2.1.1.13. Визначення МОН розробленої антикорупційної тематики (запобігання корупції та доброчесності) як обов’язкової складової державних стандартів професійної (професійно-технічної) освіти (як окремий освітній компонент чи наскрізний в інших освітніх компонентах)
Головний виконавець: Національне агентство з питань запобігання корупції
1.2.1.1.14. Приведення у відповідність освітніх програм професійної (професійно-технічної) освіти з метою включення розробленої антикорупційної тематики (запобігання корупції та доброчесність) як обов’язкової складової (як окремий освітній компонент чи наскрізний в інших освітніх компонентах)
Головний виконавець: Міністерство освіти і науки України
1.2.1.1.15. Розроблення навчально-методичних матеріалів з антикорупційної тематики (запобігання корупції, суспільна та академічна доброчесність) для першого курсу здобувачів вищої освіти (із можливим залученням до здійснення заходу громадських об’єднань та проектів міжнародної технічної допомоги)
Головний виконавець: Національне агентство з питань запобігання корупції
1.2.1.1.16. Розроблення змін до Методичних рекомендацій щодо розроблення стандартів вищої освіти, затверджених наказом МОН від 1 червня 2016 р. № 600, якими передбачено серед переліку обов’язкових загальних компетентностей для освітнього рівня бакалавр компетентність, пов’язану із нетерпимістю до корупції в усіх її проявах, розумінням неприпустимості толерування нерівності та недоброчесності
Головний виконавець: Міністерство освіти і науки України
1.2.1.1.17. Проведення громадського обговорення проекту наказу, зазначеного у підпункті 1.2.1.1.16
Головний виконавець: Міністерство освіти і науки України
1.2.1.1.18. Доопрацювання (у разі потреби) та видання наказу, зазначеного у підпункті 1.2.1.1.16
Головний виконавець: Міністерство освіти і науки України
1.2.1.1.19. Розроблення змін до стандартів вищої освіти, затверджених наказами МОН з урахуванням змін до Методичних рекомендацій, передбачених у підпункті 1.2.1.1.16
Головний виконавець: Міністерство освіти і науки України
1.2.1.1.20. Проведення громадського обговорення проекту наказу, зазначеного у підпункті 1.2.1.1.19
Головний виконавець: Міністерство освіти і науки України
1.2.1.1.21. Доопрацювання (у разі потреби) та видання наказу, зазначеного у підпункті 1.2.1.1.19
Головний виконавець: Міністерство освіти і науки України
Індикатори — 3
антикорупційна тематика інтегрована до змісту загальної середньої освіти та змісту професійної (професійно-технічної) освіти:
а) документи, які визначають орієнтири та зміст навчальних програм для загальної середньої освіти, містять положення про антикорупційну
тематику — державний стандарт профільної середньої освіти (громадянські та соціальні компетентності), державний стандарт професійної (професійно-технічної) освіти) (7 відсотків);
б) розроблено навчально-методичні матеріали, які будуть використовуватися для наскрізного формування нетерпимості до корупції та слідування доброчесним стратегіям поведінки (7 відсотків);
в) розроблено програму курсу за вибором про запобігання корупції та суспільну доброчесність для учнів базової школи (21 відсоток);
г) розроблено, погоджено та рекомендовано до використання закладами професійної (професійно-технічної) освіти навчальну програму та навчально-методичний комплекс про запобігання корупції та суспільну доброчесність (20 відсотків)
антикорупційна тематика інтегрована до змісту вищої освіти:
а) розроблено навчально-методичні матеріали з антикорупційної тематики (запобігання корупції, суспільна та академічна доброчесність) та визначено відповідну тематику як обов’язкову складову в навчальних планах та освітніх програмах першого курсу навчання за всіма галузями та спеціальностями у закладах вищої освіти (15 відсотків);
б) закладами вищої освіти до навчальних планів та освітніх програм включено антикорупційну тематику як обов’язкову навчальну дисципліну/складову обов’язкових навчальних дисциплін (15 відсотків)
за результатами опитування встановлено, що частка представників молоді (вікова група 18—29 років), яка негативно ставиться до корупційних проявів, становить не менше 50 відсотків