1.2.1.1.
Загальний рівень толерування корупції в Україні знизився завдяки інтеграції антикорупційної тематики до змісту освіти всіх рівнів, що, зокрема, включає формування у суспільстві стійкого уявлення про корупцію як явище, що суттєво сповільнює соціально-економічний розвиток держави, про корупціонерів як осіб, які роблять публічну адміністрацію неефективною, а також усвідомлення того, що недоброчесні практики, навіть коли виглядають зручною можливістю вирішити свої питання у короткостроковій перспективі, завжди є невигідними для людини та суспільства у середньостроковій та довгостроковій перспективі
Вирішення Проблеми:
1.2.1.
Корупційні практики на побутовому рівні є усталеною нормою поведінки і не сприймаються як порушення моральних чи правових норм. З боку населення відсутній стійкий запит (вимога) до публічних осіб щодо дотримання ними визначених правил етичної поведінки та доброчесності
Строки виконання всіх заходів в межах ОСР
01.03.2023 -
31.10.2025
Виконання заходів ДАП в межах ОСР
Загальна кількість заходів –
21
11 |
52.4%
5 |
23.8%
5 |
23.8%
ВиконаноНе виконаноНе розпочато
Виконання заходів ДАП в межах Проблеми за основними головними виконавцями
Національне агентство з питань запобігання корупції
до державного стандарту внесено ціннісні орієнтири щодо формування нетерпимості до корупції та проявів недоброчесності, завдання під час формування громадянських та соціальних компетентностей щодо формування нетерпимості до корупції в усіх її проявах
Національне агентство з питань запобігання корупції
Міністерство освіти і науки України
навчально-методичний посібник пройшов експертизу. Експертною комісією розглянуто експертні висновки щодо можливості використання посібника в освітньому процесі
Національне агентство з питань запобігання корупції
Міністерство освіти і науки України
навчальна програма і навчально-методичний посібник пройшли експертизу. Експертною комісією розглянуто експертні висновки щодо можливості використання їх в освітньому процесі
Національне агентство з питань запобігання корупції
Міністерство освіти і науки України
навчальна програма і навчально-методичний посібник пройшли експертизу. Експертною комісією розглянуто експертні висновки щодо можливості використання їх в освітньому процесі
Національне агентство з питань запобігання корупції
Міністерство освіти і науки України
навчальна програма і навчально-методичний посібник пройшли експертизу. Експертною комісією розглянуто експертні висновки щодо можливості використання їх в освітньому процесі
Національне агентство з питань запобігання корупції
Міністерство освіти і науки України, Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти»
антикорупційна тематика (запобігання корупції та доброчесності) визначена МОН як обов’язкова складова державних стандартів професійної (професійно-технічної) освіти (як окремий освітній компонент чи наскрізний в інших освітніх компонентах)
Зведена загальна інформація про Індикатори досягнення
№
Індикатори
Вага (%)
1
антикорупційна тематика інтегрована до змісту загальної середньої освіти та змісту професійної (професійно-технічної) освіти:
а) документи, які визначають орієнтири та зміст навчальних програм для загальної середньої освіти, містять положення про антикорупційну
тематику — державний стандарт профільної середньої освіти (громадянські та соціальні компетентності), державний стандарт професійної (професійно-технічної) освіти) (7 відсотків);
б) розроблено навчально-методичні матеріали, які будуть використовуватися для наскрізного формування нетерпимості до корупції та слідування доброчесним стратегіям поведінки (7 відсотків);
в) розроблено програму курсу за вибором про запобігання корупції та суспільну доброчесність для учнів базової та старшої школи (21 відсоток);
г) розроблено, погоджено та рекомендовано до використання закладами професійної (професійно-технічної) освіти навчальну програму та навчально-методичний комплекс про запобігання корупції та суспільну доброчесність (20 відсотків)
55%
2
антикорупційна тематика інтегрована до змісту вищої освіти:
а) розроблено навчально-методичні матеріали з антикорупційної тематики (запобігання корупції, суспільна та академічна доброчесність) та визначено відповідну тематику як обов’язкову складову в навчальних планах та освітніх програмах першого курсу навчання за всіма галузями та спеціальностями у закладах вищої освіти (15 відсотків);
б) закладами вищої освіти до навчальних планів та освітніх програм включено антикорупційну тематику як обов’язкову навчальну дисципліну/складову обов’язкових навчальних дисциплін (15 відсотків)
30%
3
за результатами опитування встановлено, що частка представників молоді (вікова група 18—29 років), яка негативно ставиться до корупційних проявів, становить не менше 50 відсотків