Відгук громадськості

ОСР

1.2.1.1. Загальний рівень толерування корупції в Україні знизився завдяки інтеграції антикорупційної тематики до змісту освіти всіх рівнів, що, зокрема, включає формування у суспільстві стійкого уявлення про корупцію як явище, що суттєво сповільнює соціально-економічний розвиток держави, про корупціонерів як осіб, які роблять публічну адміністрацію неефективною, а також усвідомлення того, що недоброчесні практики, навіть коли виглядають зручною можливістю вирішити свої питання у короткостроковій перспективі, завжди є невигідними для людини та суспільства у середньостроковій та довгостроковій перспективі

Вирішення Проблеми:

1.2.1. Корупційні практики на побутовому рівні є усталеною нормою поведінки і не сприймаються як порушення моральних чи правових норм. З боку населення відсутній стійкий запит (вимога) до публічних осіб щодо дотримання ними визначених правил етичної поведінки та доброчесності

Строки виконання всіх заходів в межах ОСР

01.03.2023 - 31.10.2025

Виконання заходів ДАП в межах ОСР

Загальна кількість заходів – 21
5 2 14
Виконано Не виконано Не розпочато

Виконання заходів ДАП в межах Проблеми за основними головними виконавцями

Національне агентство з питань запобігання корупції

27.3%
11

Міністерство освіти і науки України

20%
10

Зведена загальна інформація про Заходи

Назва заходу Головний виконавець Співвиконавці Показник виконання Результати моніторингу (останні) Статус
1 1.2.1.1.1 Внесення до Державного стандарту профільної середньої освіти:
а) переліку ціннісних орієнтирів щодо формування нетерпимості до корупції та проявів недоброчесності;
б) переліку завдань під час формування громадянських та соціальних компетентностей щодо формування нетерпимості до корупції в усіх її проявах, розуміння неприпустимості толерування нерівності та недоброчесності, а також готовності відмовитися від недоброчесних практик під час розв’язання проблем
Міністерство освіти і науки України до державного стандарту внесено ціннісні орієнтири щодо формування нетерпимості до корупції та проявів недоброчесності, завдання під час формування громадянських та соціальних компетентностей щодо формування нетерпимості до корупції в усіх її проявах
Захід не виконано
Не виконано
2 1.2.1.1.2 Включення до мети наскрізної змістовної лінії “Громадянська відповідальність” положень щодо формування нетерпимості до корупції та слідування доброчесним стратегіям поведінки Міністерство освіти і науки України Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти» внесено зміни до Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня, затвердженої наказом МОН від 20 квітня 2018 р. № 405
Захід виконано невчасно та повністю
Виконано
3 1.2.1.1.3 Розроблення навчально-методичних матеріалів, які будуть використовуватися для досягнення мети наскрізної змістовної лінії “Громадянська відповідальність” в частині формування нетерпимості до корупції та слідування доброчесним стратегіям поведінки (із можливим залученням до здійснення заходу громадських об’єднань та проектів міжнародної технічної допомоги) Національне агентство з питань запобігання корупції навчально-методичні матеріали розроблено
Захід виконано невчасно та повністю
Виконано
4 1.2.1.1.4 Подання документів для отримання грифа щодо рекомендації для використання в освітньому процесі навчально-методичним посібником щодо формування нетерпимості до корупції та слідування доброчесним стратегіям поведінки Національне агентство з питань запобігання корупції Міністерство освіти і науки України навчально-методичний посібник пройшов експертизу. Експертною комісією розглянуто експертні висновки щодо можливості використання посібника в освітньому процесі
Виконання заходу не розпочато
Не розпочато
5 1.2.1.1.5 Розроблення рекомендацій щодо реалізації в освітньому процесі наскрізної змістової лінії “Громадянська відповідальність” в частині формування нетерпимості до корупції та слідування доброчесним стратегіям поведінки Міністерство освіти і науки України Національне агентство з питань запобігання корупції рекомендацію розповсюджено серед закладів загальної середньої та профільної середньої освіти Не розпочато
6 1.2.1.1.6 Розроблення навчальної програми та навчально-методичного посібника курсу за вибором про запобігання корупції та суспільну доброчесність для 9 класів (із можливим залученням до здійснення заходу громадських об’єднань та проектів міжнародної технічної допомоги) Національне агентство з питань запобігання корупції навчальна програма та навчально-методичний посібник розроблені
Захід виконано невчасно та повністю
Виконано
7 1.2.1.1.7 Подання документів для отримання грифа щодо рекомендації для використання в освітньому процесі навчальною програмою і навчально-методичним посібником курсу за вибором про запобігання корупції та суспільну доброчесність для 9 класів Національне агентство з питань запобігання корупції Міністерство освіти і науки України навчальна програма і навчально-методичний посібник пройшли експертизу. Експертною комісією розглянуто експертні висновки щодо можливості використання їх в освітньому процесі
Захід не виконано
Не виконано
8 1.2.1.1.8 Розроблення навчальної програми та навчально-методичного посібника курсу за вибором про академічну доброчесність для 7––8 класів (із можливим залученням до здійснення заходу громадських об’єднань та проектів міжнародної технічної допомоги) Національне агентство з питань запобігання корупції навчальна програма та навчально-методичний посібник розроблені
Виконання заходу не розпочато
Не розпочато
9 1.2.1.1.9 Подання документів для отримання грифа щодо рекомендації для використання в освітньому процесі навчальною програмою і навчально-методичним посібником курсу за вибором про академічну доброчесність для 7––8 класів Національне агентство з питань запобігання корупції Міністерство освіти і науки України навчальна програма і навчально-методичний посібник пройшли експертизу. Експертною комісією розглянуто експертні висновки щодо можливості використання їх в освітньому процесі Не розпочато
10 1.2.1.1.10 Розроблення навчальної програми та навчально-методичного посібника курсу за вибором про академічну доброчесність для 10––11 класів (із можливим залученням до здійснення заходу громадських об’єднань та проектів міжнародної технічної допомоги) Національне агентство з питань запобігання корупції навчальна програма та навчально-методичний посібник розроблені
Виконання заходу не розпочато
Не розпочато
11 1.2.1.1.11 Подання документів для отримання грифа щодо рекомендації для використання в освітньому процесі навчальною програмою і навчально-методичним посібником курсу за вибором про академічну доброчесність для 10––11 класів Національне агентство з питань запобігання корупції Міністерство освіти і науки України навчальна програма і навчально-методичний посібник пройшли експертизу. Експертною комісією розглянуто експертні висновки щодо можливості використання їх в освітньому процесі Не розпочато
12 1.2.1.1.12 Розроблення навчально-методичних матеріалів з антикорупційної тематики (запобігання корупції та доброчесність) для здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти в частині розвитку наскрізних громадянських та соціальних компетентностей (із можливим залученням до здійснення заходу громадських об’єднань та проектів міжнародної технічної допомоги) Національне агентство з питань запобігання корупції навчально-методичні матеріали розроблено
Виконання заходу не розпочато
Не розпочато
13 1.2.1.1.13 Визначення МОН розробленої антикорупційної тематики (запобігання корупції та доброчесності) як обов’язкової складової державних стандартів професійної (професійно-технічної) освіти (як окремий освітній компонент чи наскрізний в інших освітніх компонентах) Національне агентство з питань запобігання корупції Міністерство освіти і науки України, Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти» антикорупційна тематика (запобігання корупції та доброчесності) визначена МОН як обов’язкова складова державних стандартів професійної (професійно-технічної) освіти (як окремий освітній компонент чи наскрізний в інших освітніх компонентах) Не розпочато
14 1.2.1.1.14 Приведення у відповідність освітніх програм професійної (професійно-технічної) освіти з метою включення розробленої антикорупційної тематики (запобігання корупції та доброчесність) як обов’язкової складової (як окремий освітній компонент чи наскрізний в інших освітніх компонентах) Міністерство освіти і науки України Національне агентство з питань запобігання корупції антикорупційна тематика включена в окремий освітній компонент Не розпочато
15 1.2.1.1.15 Розроблення навчально-методичних матеріалів з антикорупційної тематики (запобігання корупції, суспільна та академічна доброчесність) для першого курсу здобувачів вищої освіти (із можливим залученням до здійснення заходу громадських об’єднань та проектів міжнародної технічної допомоги) Національне агентство з питань запобігання корупції навчально-методичні матеріали розроблено
Захід виконано невчасно та повністю
Виконано
16 1.2.1.1.16 Розроблення змін до Методичних рекомендацій щодо розроблення стандартів вищої освіти, затверджених наказом МОН від 1 червня 2016 р. № 600, якими передбачено серед переліку обов’язкових загальних компетентностей для освітнього рівня бакалавр компетентність, пов’язану із нетерпимістю до корупції в усіх її проявах, розумінням неприпустимості толерування нерівності та недоброчесності Міністерство освіти і науки України Національне агентство з питань запобігання корупції проект наказу про внесення змін до наказу МОН розроблено
Захід виконано вчасно і повністю
Виконано
17 1.2.1.1.17 Проведення громадського обговорення проекту наказу, зазначеного у підпункті 1.2.1.1.16 Міністерство освіти і науки України громадське обговорення проведено Не розпочато
18 1.2.1.1.18 Доопрацювання (у разі потреби) та видання наказу, зазначеного у підпункті 1.2.1.1.16 Міністерство освіти і науки України наказ видано Не розпочато
19 1.2.1.1.19 Розроблення змін до стандартів вищої освіти, затверджених наказами МОН з урахуванням змін до Методичних рекомендацій, передбачених у підпункті 1.2.1.1.16 Міністерство освіти і науки України Національне агентство з питань запобігання корупції проект наказу про внесення змін до нормативно-правових актів розроблено Не розпочато
20 1.2.1.1.20 Проведення громадського обговорення проекту наказу, зазначеного у підпункті 1.2.1.1.19 Міністерство освіти і науки України громадське обговорення проведено Не розпочато
21 1.2.1.1.21 Доопрацювання (у разі потреби) та видання наказу, зазначеного у підпункті 1.2.1.1.19 Міністерство освіти і науки України наказ видано Не розпочато

Індикатори досягнення ОСР

Загальна кількість індикаторів – 3

Повністю досягнуті індикатори – 0

Частково досягнуті індикатори – 0

Індикатори з оцінкою 0% – 3

Зведена загальна інформація про Індикатори досягнення

Індикатори Вага (%)
1 антикорупційна тематика інтегрована до змісту загальної середньої освіти та змісту професійної (професійно-технічної) освіти:
а) документи, які визначають орієнтири та зміст навчальних програм для загальної середньої освіти, містять положення про антикорупційну
тематику — державний стандарт профільної середньої освіти (громадянські та соціальні компетентності), державний стандарт професійної (професійно-технічної) освіти) (7 відсотків);
б) розроблено навчально-методичні матеріали, які будуть використовуватися для наскрізного формування нетерпимості до корупції та слідування доброчесним стратегіям поведінки (7 відсотків);
в) розроблено програму курсу за вибором про запобігання корупції та суспільну доброчесність для учнів базової та старшої школи (21 відсоток);
г) розроблено, погоджено та рекомендовано до використання закладами професійної (професійно-технічної) освіти навчальну програму та навчально-методичний комплекс про запобігання корупції та суспільну доброчесність (20 відсотків)
55%
2 антикорупційна тематика інтегрована до змісту вищої освіти:
а) розроблено навчально-методичні матеріали з антикорупційної тематики (запобігання корупції, суспільна та академічна доброчесність) та визначено відповідну тематику як обов’язкову складову в навчальних планах та освітніх програмах першого курсу навчання за всіма галузями та спеціальностями у закладах вищої освіти (15 відсотків);
б) закладами вищої освіти до навчальних планів та освітніх програм включено антикорупційну тематику як обов’язкову навчальну дисципліну/складову обов’язкових навчальних дисциплін (15 відсотків)
30%
3 за результатами опитування встановлено, що частка представників молоді (вікова група 18—29 років), яка негативно ставиться до корупційних проявів, становить не менше 50 відсотків 15%

Додаткові джерела інформації: