Відгук громадськості

ОСР

2.1.2.1. Вищою кваліфікаційною комісією суддів України, Вищою радою правосуддя разом з органами, залученими до оцінювання, органами суддівського самоврядування та громадськістю розроблено та впроваджено в практику чіткі і передбачувані критерії (індикатори) доброчесності та професійної етики для кваліфікаційного оцінювання суддів і добору нових суддів

Вирішення Проблеми:

2.1.2. Процедури кваліфікаційного оцінювання суддів та конкурсні процедури потребують удосконалення та розробки чітких і передбачуваних критеріїв (індикаторів) доброчесності та професійної етики. Доброчесність та професійна етика як стандартні вимоги до суддів недостатньо впроваджені на практиці, а оцінювання цих вимог не завжди є прозорим та передбачуваним

Строки виконання всіх заходів в межах ОСР

01.03.2023 - 30.04.2024

Виконання заходів ДАП в межах ОСР

Загальна кількість заходів – 7
4 3
Виконано Виконано частково

Виконання заходів ДАП в межах Проблеми за основними головними виконавцями

Вища рада правосуддя

100%
5

Вища кваліфікаційна комісія суддів України

100%
1

Міністерство юстиції України

100%
1

Зведена загальна інформація про Заходи

Назва заходу Головний виконавець Співвиконавці Показник виконання Результати моніторингу (останні) Статус
1 2.1.2.1.1 Проведення та оприлюднення результатів аналітичного дослідження практики здійснення оцінки відповідності суддів критеріям доброчесності та професійної етики, а кандидатів — критерію доброчесності Вищою кваліфікаційною комісією суддів, а також Громадською радою доброчесності та Громадською радою міжнародних експертів Вища кваліфікаційна комісія суддів України звіт за результатами аналізу практики здійснення оцінки відповідності суддів критеріям доброчесності та професійної етики, а кандидатів на посаду судді критерію доброчесності Вищої кваліфікаційної комісії суддів України підготовлений та оприлюднений
Захід виконано невчасно та повністю
Виконано
2 2.1.2.1.2 Проведення та оприлюднення результатів аналітичного дослідження практики здійснення оцінки відповідності суддів критеріям доброчесності та професійної етики, а кандидатів — критерію доброчесності Вищою радою правосуддя Вища рада правосуддя звіт за результатами аналізу практики здійснення оцінки відповідності суддів критеріям доброчесності та професійної етики, а кандидатів на посаду судді критерію доброчесності Вищої ради правосуддя підготовлений та оприлюднений
Захід виконано невчасно та повністю
Виконано
3 2.1.2.1.3 Проведення та оприлюднення порівняльного аналізу звітів Вищої ради правосуддя, Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, Громадської ради доброчесності, Громадської ради міжнародних експертів про аналіз практики здійснення оцінки відповідності суддів критеріям доброчесності та професійної етики, а кандидатів — критерію доброчесності Вища рада правосуддя порівняльний аналіз звітів Вищої ради правосуддя, Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, Громадської ради доброчесності, Громадської ради міжнародних експертів про аналіз практики здійснення оцінки відповідності суддів критеріям доброчесності та професійної етики, а кандидатів — критерію доброчесності оприлюднений
Захід виконано невчасно та повністю
Виконано
4 2.1.2.1.4 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким передбачено надання Вищій раді правосуддя повноважень із затвердження єдиних критеріїв (індикаторів) для оцінки доброчесності та професійної етики судді, а також доброчесності кандидата на посаду судді під час усіх процедур добору та оцінювання суддів Міністерство юстиції України проект закону подано до Верховної Ради України
Захід виконано вчасно і повністю
Виконано
5 2.1.2.1.5 Розроблення проекту єдиних критеріїв (індикаторів) для оцінки доброчесності та професійної етики судді та критерію (індикатора) доброчесності кандидата на посаду судді з урахуванням професіограми судді, а також найкращих практик, визначених за результатами аналізу практики здійснення оцінки Вищою радою правосуддя, Вищою кваліфікаційною комісією суддів України, Громадською радою міжнародних експертів, Громадською радою доброчесності Вища рада правосуддя Вища кваліфікаційна комісія суддів України, Громадська рада доброчесності єдині критерії (індикатори) для оцінки доброчесності та професійної етики судді та критерію (індикатора) доброчесності (кандидата на посаду судді) з урахуванням найкращих практик, визначених за результатами аналізу практики здійснення оцінки відповідності суддів (кандидатів на посаду судді) критеріям доброчесності та професійної етики Вищої ради правосуддя, Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, Громадської ради міжнародних експертів, Громадської ради доброчесності підготовлено та оприлюднено
Захід виконано вчасно, але частково
Виконано частково
6 2.1.2.1.6 Проведення консультацій за участю Вищої ради правосуддя, Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, Громадської ради доброчесності, Ради суддів, неурядових організацій, інших заінтересованих сторін щодо проекту єдиних критеріїв (індикаторів) для оцінки доброчесності та професійної етики судді та критерію (індикатора) доброчесності кандидата на посаду судді, отримання експертних висновків та його доопрацювання Вища рада правосуддя Вища кваліфікаційна комісія суддів України, Громадська рада доброчесності, Рада суддів України проведено не менше трьох консультацій щодо проекту єдиних критеріїв (індикаторів) для оцінки доброчесності та професійної етики судді та критерію (індикатора) доброчесності кандидата на посаду судді) за участю представників Вищої ради правосуддя, Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, Громадської ради доброчесності, Громадської ради міжнародних експертів, Ради суддів України, неурядових організацій
Захід виконано вчасно, але частково
Виконано частково
7 2.1.2.1.7 Погодження доопрацьованого проекту єдиних критеріїв (індикаторів) для оцінки доброчесності та професійної етики судді (кандидата на посаду судді), його затвердження та оприлюднення Вища рада правосуддя Вища кваліфікаційна комісія суддів України, Громадська рада доброчесності єдині критерії (індикатори) для оцінки доброчесності та професійної етики судді (кандидата на посаду судді) погоджено разом Вищою радою правосуддя, Вищою кваліфікаційною комісією суддів України, Громадською радою доброчесності, Громадською радою міжнародних експертів, затверджено та оприлюднено
Захід виконано невчасно та частково
Виконано частково

Індикатори досягнення ОСР

Загальна кількість індикаторів – 4

Повністю досягнуті індикатори – 0

Частково досягнуті індикатори – 0

Індикатори з оцінкою 0% – 4

Зведена загальна інформація про Індикатори досягнення

Індикатори Вага (%)
1 підготовлено та оприлюднено результати аналізу практики проведення оцінки відповідності суддів (кандидатів на посаду судді) критеріям доброчесності та професійної етики (зокрема, з урахуванням релевантної судової практики):
а) Громадською радою доброчесності (2,5 відсотка);
б) Громадською радою міжнародних експертів (2,5 відсотка);
в) Вищою кваліфікаційною комісією суддів України (2,5 відсотка);
г) Вищою радою правосуддя (2,5 відсотка)
10%
2 набрав чинності закон, яким передбачено затвердження єдиних критеріїв (індикаторів) проведення оцінки доброчесності та професійної етики судді, а також доброчесності кандидата на посаду судді під час усіх процедур добору та оцінювання суддів. Проведення процедур кваліфікаційного оцінювання не повинно призвести до повторного оцінювання тих суддів, що пройшли таке кваліфікаційне оцінювання під час процедур первинного кваліфікаційного оцінювання, конкурсних процедур чи процедур добору 30%
3 єдині критерії (індикатори) проведення оцінки доброчесності та професійної етики судді, а також доброчесності кандидата на посаду судді:
а) розроблені Вищою радою правосуддя, Вищою кваліфікаційною комісією суддів України, Громадською радою доброчесності з урахуванням професіограми судді та найкращих практик, визначених за результатами аналізу практики проведення оцінки відповідності суддів критеріям доброчесності та професійної етики, а кандидатів на посаду судді — критерію доброчесності (9 відсотків);
б) розроблені у консультаціях Вищої ради правосуддя, Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, Громадської ради доброчесності, Ради суддів України, неурядових організацій (9 відсотків);
в) затверджені (9 відсотків);
г) оприлюднені (9 відсотків);
д) застосовуються Вищою радою правосуддя, Вищою кваліфікаційною комісією суддів України, Громадською радою доброчесності (9 відсотків)
45%
4 щонайменше 80 відсотків фахівців у сфері правосуддя оцінюють, що:
а) єдині критерії (індикатори) проведення оцінки доброчесності та професійної етики судді, а також доброчесності кандидата на посаду судді, які застосовуються на практиці, повністю або здебільшого враховують професіограму судді, а також усі найкращі практики попереднього проведення оцінки відповідності суддів критеріям доброчесності та професійної етики, а кандидатів на посаду судді — критерію доброчесності Вищої ради правосуддя, Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, Громадської ради доброчесності (5 відсотків);
б) єдині критерії (індикатори) проведення оцінки доброчесності та професійної етики судді, а також доброчесності кандидата на посаду судді, які застосовуються на практиці, є всеохоплюючими і стосуються усіх необхідних аспектів (5 відсотків);
в) єдині критерії (індикатори) проведення оцінки доброчесності та професійної етики судді, доброчесності кандидата на посаду судді систематично застосовуються у діяльності Вищої ради правосуддя, Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, Громадської ради доброчесності
(5 відсотків)
15%

Ключові джерела оцінки:

Додаткові джерела інформації: