Проблема

2.4.3. Недостатній обсяг публічно доступної інформації про суб’єктів господарювання, в яких держава має частку власності, істотно знижує прозорість їх діяльності, ускладнює громадський контроль та сприяє корупції

Загальна інформація щодо проблеми

Попри запровадження вимог щодо розкриття фінансової та нефінансової інформації про діяльність підприємств державної та комунальної форми власності на практиці дотримання таких вимог залишається проблематичним. Відсутні дієві, пропорційні та стримуючі санкції за недотримання установлених вимог. Інформація часто оприлюднюється у різному обсязі, форматах і на різних платформах, що ускладнює її аналіз (зокрема з використанням сучасних технологій). Наявні реєстри та бази даних залишаються неповними, обсяг надання інформації є обмеженим і способи забезпечення такого доступу не відповідають сучасним реаліям. Наявність різних інформаційних платформ призводить до дублювання даних, їх фрагментації чи навіть розбіжності даних у різних джерелах.
Розгорнути...

Виконання заходів ДАП в межах проблеми

Загальна кількість ОСР – 1
Всі заходи ДАП
заходи, виконання яких станом на 31.03.2024
має розпочатись має бути завершено
2 3 8
13
Виконано частково Не виконано Не розпочато
Виконано заходів (повністю та частково) - 2 (15.4%)

Строки виконання всіх заходів

01.03.2023 - 31.12.2024

Виконання заходів ДАП в межах Проблеми за основними головними виконавцями

Фонд державного майна України

20%
10

Міністерство економіки України

0%
3

Досягнення ОСР в межах Проблеми

Загальна кількість ОСР – 1

Зведена загальна інформація про ОСР та заходи в межах ОСР

Назва ОСР Назва заходу Головний виконавець Результати моніторингу (останні) Відмітка про виконання % виконаних заходів (повністю та частково)
1.1. ОСР 2.4.3.1 На основі Єдиного реєстру об’єктів державної власності створено та наповнено інформацією реєстр державних та комунальних унітарних підприємств, а також господарських товариств, у статутному капіталі яких понад 50 відсотків акцій (часток) належать державі або територіальній громаді, з обов’язковим оприлюдненням інформації про діяльність таких юридичних осіб відповідно до міжнародних стандартів, зокрема про отриману державну допомогу 2.4.3.1.1. Підготовка та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким удосконалено функціонування Єдиного реєстру об’єктів державної власності та передбачено створення на основі відповідного реєстру інформаційного ресурсу для оприлюднення інформації щодо підприємств державної та комунальної форми власності, зокрема: 1) визначено механізм взаємодії між учасниками формування Єдиного реєстру об’єктів державної власності; 2) визначено чіткий порядок періодичного подання інформації суб’єктами управління до Єдиного реєстру об’єктів державної власності, а також порядок подання ними інформації у разі змін щодо об’єктів державної власності; 3) передбачено обов’язкове щорічне оприлюднення агрегованих звітів принаймні щодо 100 найбільших підприємств державної форми власності; 4) визначено обсяг оприлюднення інформації про діяльність підприємств державної форми власності відповідно до Керівних принципів ОЕСР щодо корпоративного врядування на підприємствах державної форми власності; 5) визначено критерії, за якими централізоване подання інформації до інформаційного ресурсу для оприлюднення інформації щодо підприємств державної та комунальної форми власності є обов’язковим для підприємств комунальної форми власності; 6) визначено обсяг оприлюднення інформації про діяльність підприємств комунальної форми власності з урахуванням Керівних принципів ОЕСР щодо корпоративного врядування на підприємствах державної форми власності; 7) передбачено оприлюднення інформації про отриману державну допомогу підприємствами державної форми власності та підприємствами комунальної форми власності; 8) запроваджено ефективні, пропорційні та стримувальні санкції за недотримання вимог щодо подання та оприлюднення визначеної законом інформації про діяльність підприємств державної та комунальної форми власності, неповноту, недостовірність такої інформації, недотримання вимог щодо формату її подання та оприлюднення Фонд державного майна України Захід виконано невчасно та частково Виконано частково
0% 0/ 13
1.2.(2) 2.4.3.1.2.(2) Розроблення проектів нормативно-правових актів (змін до нормативно-правових актів), спрямованих на реалізацію положень закону, зазначеного у підпункті 2.4.3.1.1 Міністерство економіки України Захід не виконано Не виконано
1.2.(1) 2.4.3.1.2.(1) Розроблення проектів нормативно-правових актів (змін до нормативно-правових актів), спрямованих на реалізацію положень закону, зазначеного у підпункті 2.4.3.1.1 Фонд державного майна України Захід виконано невчасно та частково Виконано частково
1.3.(1) 2.4.3.1.3.(1) Проведення громадського обговорення проектів нормативно-правових актів, зазначених у підпункті 2.4.3.1.2, та їх доопрацювання (у разі потреби) Фонд державного майна України Захід не виконано Не виконано
1.3.(2) 2.4.3.1.3.(2) Проведення громадського обговорення проектів нормативно-правових актів, зазначених у підпункті 2.4.3.1.2, та їх доопрацювання (у разі потреби) Міністерство економіки України Захід не виконано Не виконано
1.4.(1) 2.4.3.1.4.(1) Прийняття нормативно-правових актів, зазначених у підпункті 2.4.3.1.2, у разі потреби проведення їх державної реєстрації або подання Кабінетові Міністрів України Фонд державного майна України Виконання заходу не розпочато Не розпочато
1.4.(2) 2.4.3.1.4.(2) Прийняття нормативно-правових актів, зазначених у підпункті 2.4.3.1.2, у разі потреби проведення їх державної реєстрації або подання Кабінетові Міністрів України Міністерство економіки України Виконання заходу не розпочато Не розпочато
1.5. 2.4.3.1.5. Проведення тренінгів щодо застосування положень, запроваджених із набранням чинності законом, зазначеним у підпункті 2.4.3.1.1 Фонд державного майна України Не розпочато
1.6. 2.4.3.1.6. Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту нормативно-правового акта про затвердження нової редакції Положення про Єдиний реєстр об’єктів державної власності, а також інформаційного ресурсу для оприлюднення інформації щодо підприємств державної та комунальної форми власності як складової відповідного реєстру Фонд державного майна України Виконання заходу не розпочато Не розпочато
1.7. 2.4.3.1.7. Розробка програмного забезпечення та налаштування технічного устаткування, необхідних для забезпечення оновлення Єдиного реєстру об’єктів державної власності, включно з інформаційним ресурсом для оприлюднення інформації щодо підприємств державної та комунальної форми власності Фонд державного майна України Не розпочато
1.8. 2.4.3.1.8. Забезпечення інтеграції або обміну даними і технічної можливості взаємодії між Єдиним реєстром об’єктів державної власності, включно з інформаційним ресурсом для оприлюднення інформації щодо підприємств державної та комунальної форми власності, та аналітичним порталом “Prozvit” Фонд державного майна України Не розпочато
1.9. 2.4.3.1.9. Забезпечення інтеграції або обміну даними і технічної можливості взаємодії між Єдиним реєстром об’єктів державної власності, включно з інформаційним ресурсом для оприлюднення інформації щодо підприємств державної та комунальної форми власності, та автоматизованою системою електронного документообігу “Бест Звіт Oracle” Фонд державного майна України Не розпочато
1.10. 2.4.3.1.10. Забезпечення обміну даними і технічної можливості взаємодії між Єдиним реєстром об’єктів державної власності, включно з інформаційним ресурсом для оприлюднення інформації щодо підприємств державної та комунальної форми власності, та реєстром державної допомоги суб’єктам господарювання Фонд державного майна України Не розпочато

Ключові джерела про стан проблеми:

Оцінка ситуації міжнародними моніторинговими механізмами та організаціями: