Feedback from the public

Measure

2.5.6.1.12. Provisions for development of no less than 25 comprehensive territorial communities’ spatial development plans

Measure status:

In progress

The measure is aimed at achieving ESR:

2.5.6.1. Mechanisms have been introduced to create incentives for local self-government bodies to quickly develop and approve planning documentation for the entire territory of territorial communities (both within population centers and outside their limits)

Problem solving:

2.5.6. The free-of-charge procedure for changing the designated purpose of land plots fosters corruption in the process of making the relevant decisions.

Deadlines:

01.01.2024 - 31.12.2025

Responsible implementors (authorities):

The main implementer: Ministry for Communities and Territories Development of Ukraine

Sources of funding:

state budget and/or international technical assistance funds

Volumes of financing (thousand UAH):

within the established budget allocations for the relevant year and/or international technical assistance funds

Performance indicator:

No less than 25 comprehensive territorial communities’ spatial development plans approved

In accordance with the Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine No. 1194 On Amendments to the State Anti-Corruption Programme for 2023-2025 dated 18 October 2024, the content of the measure was amended.

Implementing status

Progress/Result of implementation:

За повідомленням Мініфраструктури: "Станом на 31.12.2025 ухвалено рішень щодо розроблення комплексних планів: 492; сформовано технічних завдань: 113; ухвалено концепцій інтегрованого розвитку, що також виконують функції тех.завдання: 59; проведено тендерів на розроблення та укладено договорів: 36; опубліковано для громадських обговорень: 16; ухвалено рішень про затвердження: 3".

Зазначена вище інформація свідчить про те, що виконання заходу розпочато та наявний прогрес у його виконанні.

Monitoring results (quarterly):

17.01.2025:
There is progress in the implementation of the measure

Key sources of assessment:

Additional sources of information: