Напрямок 2.4.
Державний та приватний сектори економіки
63.6%
35 /
55
0.0%
Проблема 2.4.4.
Високий рівень толерування корупції у приватному секторі економіки
63.6%
35 /
55
0.0%
1.1
ОСР
2.4.4.1.
Внесено зміни до законодавства, які запроваджують стимулювання приватного сектору економіки для підвищення добропорядності ведення бізнесу
2.4.4.1.1 Забезпечення проведення аналітичного дослідження, яким визначено можливість внесення змін до Кримінального і Кримінального процесуального кодексів України та інших законів щодо врахування рекомендацій ОЕСР:
1) включення до підстав для застосування до юридичних осіб заходів кримінально-правового характеру за вчинення корупційних кримінальних правопорушень не лише уповноваженою особою від імені та в інтересах юридичної особи, а і кінцевим бенефіціарним власником (контролером), працівником юридичної особи нижчого рівня, третіми особами;
2) передбачення такого виду заходів кримінально-правового характеру, як обмеження провадження юридичною особою певного виду діяльності (включно з анулюванням наданого дозволу та/або ліцензії);
3) передбачення такого виду заходів кримінально-правового характеру, як покладення на юридичну особу зобов’язань із комплаєнсу, та визначення переліку таких зобов’язань;
4) надання можливості суду звільнити юридичну особу від застосування заходів кримінально-правового характеру або пом’якшити застосовуваний до юридичної особи захід у разі визнання судом ефективності наявних у юридичної особи комплаєнс-правил, механізмів внутрішнього контролю та антикорупційної програми або здійснення достатньої кількості заходів з метою запобігання вчиненню корупційного кримінального правопорушення;
5) надання права суду покладати на юридичну особу певні обов’язки, у разі належного виконання яких до неї не застосовуватимуться заходи кримінально-правового характеру;
6) закріплення можливості укладення юридичними особами угоди про відстрочення судового переслідування;
7) встановлення вимог до угоди про відстрочення судового переслідування
Національне агентство з питань запобігання корупції
Захід виконано вчасно і повністю
Виконано
46.7%
7 /
15
0.0%
1.2
2.4.4.1.2 Проведення презентації звіту за результатами аналітичного дослідження, зазначеного у підпункті 2.4.4.1.1, та його експертного обговорення, передача звіту до робочої групи, утвореної відповідно до Указу Президента України від 28 липня 2022 р. № 539
Національне агентство з питань запобігання корупції
Захід не виконано
Не виконано
1.3
2.4.4.1.3 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проектів законів, якими внесено зміни до Кримінального і Кримінального процесуального кодексів України та інших законів України щодо врахування рекомендацій ОЕСР за результатами аналітичного дослідження, зазначеного у підпункті 2.4.4.1.1
Робоча група, утворена відповідно до Указу Президента України від 28.07.2022 р. № 539/2022
Не розпочато
1.4
2.4.4.1.4 Проведення аналізу положень Рекомендації Ради ОЕСР щодо подальшої боротьби із підкупом іноземних посадових осіб в міжнародних бізнес-операціях [C(2009)159/REV1/FINAL] та встановлення прогалин в українському законодавстві, що потребують заповнення відповідно до зазначеної Рекомендації
Національне антикорупційне бюро
Прогресу виконання заходу немає
Виконується
1.5
2.4.4.1.5 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону щодо змін до законодавства для їх апроксимації до норм Рекомендації Ради ОЕСР щодо подальшої боротьби із підкупом іноземних посадових осіб в міжнародних бізнес-операціях [C(2009)159/REV1/FINAL]
Національне антикорупційне бюро
Захід виконано вчасно і повністю
Виконано
1.6
2.4.4.1.6 Проведення аналізу положень Рекомендації Ради ОЕСР щодо хабарництва та офіційно-підтримуваних експортних кредитів [OECD/LEGAL/0447] та встановлення прогалин в українському законодавстві, що потребують заповнення відповідно до зазначеної Рекомендації
Міністерство економіки України
Захід виконано вчасно і повністю
Виконано
1.7
2.4.4.1.7 Внесення змін до внутрішніх документів ПрАТ “Експортно-кредитне агентство” з метою їх апроксимації до норм Рекомендації Ради ОЕСР щодо хабарництва та офіційно підтримуваних експортних кредитів [OECD/LEGAL/0447]
Приватне акціонерне товариство "Експортно-кредитне агентство"
Не розпочато
1.8
2.4.4.1.8 Проведення аналізу положень Рекомендації Ради ОЕСР щодо податкових заходів для подальшої боротьби із підкупом іноземних посадових осіб в міжнародних бізнес-операціях [C(2009)64)] та встановлення прогалин в українському законодавстві, що потребують заповнення відповідно до зазначеної Рекомендації
Міністерство фінансів України
Захід виконано вчасно і повністю
Виконано
1.9
2.4.4.1.9 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким вносяться зміни до законодавства для їх апроксимації до норм Рекомендації Ради ОЕСР щодо податкових заходів для подальшої боротьби із підкупом іноземних посадових осіб в міжнародних бізнес-операціях [C(2009)64)]
Міністерство фінансів України
Захід виконано вчасно і повністю
Виконано
1.10
2.4.4.1.10 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону щодо внесення змін до актів законодавства з метою імплементації Конвенції ОЕСР про боротьбу з підкупом іноземних посадових осіб в міжнародних комерційних операціях, крім тих змін, що зазначені у підпунктах 3.3.1.1.3, 3.3.1.2.1, 3.3.2.1.1 і 3.3.2.4.1
Національне антикорупційне бюро
Захід виконано вчасно і повністю
Виконано
1.11
2.4.4.1.11 Забезпечення регулярної участі представників України в засіданнях Робочої групи ОЕСР з питань боротьби з хабарництвом у міжнародних комерційних операціях
Робоча група, утворена відповідно до Указу Президента України від 28.07.2022 р. № 539/2022
Прогресу виконання заходу немає
Виконується
1.12
2.4.4.1.12 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту Закону України “Про ратифікацію Угоди (у формі обміну листами) щодо приєднання України до Робочої групи щодо боротьби з хабарництвом у міжнародних ділових операціях Організації економічного співробітництва та розвитку”
Міністерство закордонних справ України
Захід виконано вчасно, але частково
Виконано частково
1.13
2.4.4.1.13 Забезпечення сплати внесків до Робочої групи ОЕСР щодо боротьби з хабарництвом у міжнародних ділових операціях за участь у її діяльності
Міністерство фінансів України
Прогресу виконання заходу немає
Виконується
1.14
2.4.4.1.14 Забезпечення успішного проходження Україною глибокого перехресного огляду з боку ОЕСР з метою перевірки готовності України до членства в Робочій групі ОЕСР щодо боротьби з хабарництвом у міжнародних ділових операціях та запрошення України приєднатися до неї як повноправного члена
Робоча група, утворена відповідно до Указу Президента України від 28.07.2022 р. № 539/2022
Виконання заходу не розпочато
Не розпочато
1.15
2.4.4.1.15 Забезпечення ратифікації Конвенції ОЕСР про боротьбу з підкупом іноземних посадових осіб в міжнародних комерційних операціях
Робоча група, утворена відповідно до Указу Президента України від 28.07.2022 р. № 539/2022
Не розпочато
2.1
ОСР
2.4.4.2.
Налагоджено постійну та ефективну співпрацю між органами державної влади, бізнес-середовищем, Радою бізнес-омбудсмена та Всеукраїнською Мережею Доброчесності та Комплаєнсу з питань щодо забезпечення законних інтересів бізнесу, аналізу системних проблем та розроблення змін до законодавства, просування культури доброчесного, етичного та відповідального ведення бізнесу
2.4.4.2.1 Участь представників органів державної влади у заходах, що здійснюються в рамках щорічного місяця ділової доброчесності комплаєнс-практиків Всеукраїнської мережі доброчесності та комплаєнсу
Міністерство економіки України
Прогресу виконання заходу немає
Виконується
0%
0 /
5
0.0%
2.2
2.4.4.2.2 Розроблення механізму оприлюднення на Єдиній цифровій інтегрованій інформаційно-аналітичній системі управління процесом відбудови об’єктів нерухомого майна, будівництва та інфраструктури відомостей про використання ресурсів, наданих для відновлення України міжнародними партнерами, інформації про суб’єктів, які отримують кошти для реалізації проектів
Міністерство розвитку громад та територій України
Не розпочато
2.3
2.4.4.2.3 Громадське обговорення розробленого механізму оприлюднення на Єдиній цифровій інтегрованій інформаційно-аналітичній системі управління процесом відбудови об’єктів нерухомого майна, будівництва та інфраструктури відомостей про використання ресурсів, наданих для відновлення України міжнародними партнерами, інформації про суб’єктів, які отримують кошти для реалізації проектів, розгляд пропозицій щодо його вдосконалення
Міністерство розвитку громад та територій України
Не розпочато
2.4
2.4.4.2.4 Впровадження механізму оприлюднення на Єдиній цифровій інтегрованій інформаційно-аналітичній системі управління процесом відбудови об’єктів нерухомого майна, будівництва та інфраструктури відомостей про використання ресурсів, наданих для відновлення України міжнародними партнерами, інформації про суб’єктів, які отримують кошти для реалізації проектів
Міністерство розвитку громад та територій України
Не розпочато
2.5
2.4.4.2.5 Забезпечення технічної можливості оновлення на Єдиній цифровій інтегрованій інформаційно-аналітичній системі управління процесом відбудови об’єктів нерухомого майна, будівництва та інфраструктури відомостей про використання ресурсів, наданих для відновлення України міжнародними партнерами, інформації про суб’єктів, які отримують кошти для реалізації таких проектів
Міністерство розвитку громад та територій України
Не розпочато
3.2
ОСР
2.4.4.3.
Розроблено за участю Ради бізнес-омбудсмена, представників бізнесу, ініціатив колективної дії, об’єднань підприємців та професійних спілок концепцію імплементації антикорупційних стандартів у приватному секторі
2.4.4.3.2 Розроблення антикорупційних стандартів у приватному секторі економіки
Національне агентство з питань запобігання корупції
Захід виконано вчасно і повністю
Виконано
100%
3 /
3
0.0%
3.3
2.4.4.3.3 Проведення громадського обговорення антикорупційних стандартів, зазначених у підпункті 2.4.4.3.2
Національне агентство з питань запобігання корупції
Захід виконано вчасно і повністю
Виконано
3.4
2.4.4.3.4 Доопрацювання за результатами громадського обговорення та оприлюднення антикорупційних стандартів, зазначених у підпункті 2.4.4.3.2
Національне агентство з питань запобігання корупції
Захід виконано вчасно і повністю
Виконано
4.1
ОСР
2.4.4.4.
Надано методичну допомогу суб’єктам господарювання приватного права щодо практики застосування антикорупційних стандартів, виявлення у своїй діяльності корупційних ризиків, а також розроблення та виконання ефективних антикорупційних програм, спрямованих на усунення цих ризиків
2.4.4.4.1 Розроблення методичних документів щодо побудови доброчесної (ефективної) організації, виявлення та усунення корупційних ризиків у діяльності юридичної особи
Національне агентство з питань запобігання корупції
Захід виконано вчасно і повністю
Виконано
100%
1 /
1
0.0%
5.1
ОСР
2.4.4.5.
У співпраці з бізнес-середовищем забезпечено сприяння юридичним особам приватного права у розробленні та вдосконаленні кодексів доброчесності на основі провідних практик корпоративного управління
2.4.4.5.1 Розроблення проекту примірного кодексу доброчесності
Національне агентство з питань запобігання корупції
Захід виконано вчасно і повністю
Виконано
66.7%
2 /
3
0.0%
5.2
2.4.4.5.2 Проведення громадського обговорення проекту примірного кодексу доброчесності, зазначеного у підпункті 2.4.4.5.1, отримання експертних висновків та його доопрацювання
Національне агентство з питань запобігання корупції
Захід виконано невчасно та частково
Виконано частково
5.3
2.4.4.5.3 Затвердження доопрацьованого примірного кодексу доброчесності, зазначеного у підпункті 2.4.4.5.1
Національне агентство з питань запобігання корупції
Виконання заходу розпочато вчасно
Виконується
6.1
ОСР
2.4.4.6.
Запроваджено ефективні механізми верифікації інформації про кінцевих бенефіціарних власників юридичних осіб приватного права у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань
2.4.4.6.1 Розроблення проекту Положення про форму та зміст структури власності юридичної особи
Міністерство фінансів України
Захід виконано невчасно та повністю
Виконано
100%
19 /
19
0.0%
6.2
2.4.4.6.2 Погодження проекту положення, зазначеного у підпункті 2.4.4.6.1, із заінтересованими органами
Міністерство фінансів України
Захід виконано невчасно та повністю
Виконано
6.3
2.4.4.6.3 Затвердження положення, зазначеного у підпункті 2.4.4.6.1, забезпечення його державної реєстрації
Міністерство фінансів України
Захід виконано невчасно та повністю
Виконано
6.4
2.4.4.6.4 Розроблення проекту Положення про форму та зміст структури власності юридичних осіб, державне регулювання та нагляд за діяльністю яких здійснює НКЦПФР
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку
Захід виконано вчасно і повністю
Виконано
6.5
2.4.4.6.5 Погодження проекту положення, зазначеного у підпункті 2.4.4.6.4, із заінтересованими органами
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку
Захід виконано невчасно та повністю
Виконано
6.6
2.4.4.6.6 Затвердження положення, зазначеного у підпункті 2.4.4.6.4
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку
Захід виконано невчасно та повністю
Виконано
6.7
2.4.4.6.7 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України і Національному банку проекту Методології визначення юридичною особою кінцевого бенефіціарного власника
Міністерство фінансів України
Захід виконано невчасно та повністю
Виконано
6.8
2.4.4.6.8 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту Порядку проведення автоматичної перевірки відомостей про кінцевих бенефіціарних власників юридичних осіб засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг із використанням відомостей із Єдиного державного демографічного реєстру, Державного реєстру фізичних осіб — платників податків
Міністерство цифрової трансформації України
Захід виконано невчасно та повністю
Виконано
6.9
2.4.4.6.9 Розроблення проекту Порядку надання юридичною особою пояснень та документів для підтвердження відомостей про кінцевих бенефіціарних власників та структуру власності, а також порядку їх розгляду
Міністерство юстиції України
Захід виконано вчасно і повністю
Виконано
6.11
2.4.4.6.11 Погодження проекту порядку, зазначеного у підпункті 2.4.4.6.9, із заінтересованими органами
Міністерство юстиції України
Захід виконано вчасно і повністю
Виконано
6.12
2.4.4.6.12 Затвердження доопрацьованого проекту порядку, зазначеного у підпункті 2.4.4.6.9
Міністерство юстиції України
Захід виконано вчасно і повністю
Виконано
6.13
2.4.4.6.13 Розроблення проекту Порядку повідомлення держателю Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань суб’єктами первинного фінансового моніторингу про виявлення розбіжностей щодо кінцевих бенефіціарних власників та структуру власності юридичних осіб
Міністерство юстиції України
Захід виконано вчасно і повністю
Виконано
6.15
2.4.4.6.15 Затвердження доопрацьованого проекту порядку, зазначеного у підпункті 2.4.4.6.13
Міністерство юстиції України
Захід виконано вчасно і повністю
Виконано
6.16
2.4.4.6.16 Розроблення проекту Порядку передачі до спеціально уповноваженого органу відомостей про виявлені суб’єктами первинного фінансового моніторингу розбіжності щодо кінцевих бенефіціарних власників та структуру власності юридичних осіб
Міністерство юстиції України
Захід виконано вчасно і повністю
Виконано
6.17
2.4.4.6.17 Затвердження проекту Порядку, зазначеного у підпункті 2.4.4.6.16
Міністерство юстиції України
Захід виконано невчасно та повністю
Виконано
6.18
2.4.4.6.18 Розроблення проекту Порядку притягнення юридичних осіб до відповідальності та порядку визначення штрафів за внесення чи подання недостовірних відомостей про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи (його відсутність), неподання, несвоєчасне подання відповідної інформації
Міністерство юстиції України
Захід виконано невчасно та повністю
Виконано
6.20
2.4.4.6.20 Затвердження доопрацьованого проекту порядку, зазначеного у підпункті 2.4.4.6.18
Міністерство юстиції України
Захід виконано невчасно та повністю
Виконано
6.21
2.4.4.6.21 Забезпечення технічної можливості вносити до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань відмітку про можливу недостовірність інформації про кінцевого бенефіціарного власника або структуру власності юридичної особи та про визнання Національним банком структури власності юридичної особи непрозорою (прозорою)
Міністерство юстиції України
Захід виконано вчасно і повністю
Виконано
6.22
2.4.4.6.22 Забезпечення технічної можливості проводити автоматичну перевірку відомостей про кінцевого бенефіціарного власника засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг з використанням відомостей з Єдиного державного демографічного реєстру, Державного реєстру фізичних осіб — платників податків
Міністерство цифрової трансформації України
Захід виконано невчасно та частково
Виконано частково
7.1
ОСР
2.4.4.7.
Прийнято закон про адміністративну процедуру, який, зокрема, визначає право особи бути вислуханою перед загрозою прийняття несприятливого адміністративного акта, забезпечує прийняття збалансованих рішень, які законно врівноважуватимуть публічні та приватні інтереси, визначає особливості адміністративного провадження у справах з великою кількістю осіб, закріплює обов’язок мотивувати рішення та зазначати порядок їх оскарження
2.4.4.7.1 Моніторинг та надання обґрунтованих висновків-заперечень до проектів законів, які передбачають перенесення строків набрання чинності Законом України “Про адміністративну процедуру” на строк, більший ніж 18 місяців з дня його опублікування, тобто після 15 грудня 2023 р.
Міністерство юстиції України
Захід виконано вчасно і повністю
Виконано
40%
2 /
5
0.0%
7.2
2.4.4.7.2 Моніторинг та надання обґрунтованих висновків-заперечень до проектів законів, які передбачають зміни, спрямовані на звуження предметної сфери дії Закону України “Про адміністративну процедуру”
Міністерство юстиції України
Прогрес виконання заходу наявний
Виконується
7.3
2.4.4.7.3 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону щодо узгодження законодавчих актів з положеннями Закону України “Про адміністративну процедуру” (згідно з планом реалізації Закону України “Про адміністративну процедуру”)
Міністерство юстиції України
Захід виконано вчасно і повністю
Виконано
7.4
2.4.4.7.4 Моніторинг та надання обґрунтованих висновків-заперечень до проектів законів, які врегульовують аспекти адміністративних процедур та не відповідають за змістом Закону України “Про адміністративну процедуру”
Міністерство юстиції України
Прогрес виконання заходу наявний
Виконується
7.5
2.4.4.7.5 Забезпечення навчання державних службовців і посадових осіб органів місцевого самоврядування за програмами підвищення кваліфікації щодо загальної адміністративної процедури
Національне агентство з питань державної служби України
Прогрес виконання заходу наявний
Виконується
8.1
ОСР
2.4.4.8.
Прийнято Закон про адміністративний збір, який, зокрема, визначає поняття, види та функції адміністративного збору, принципи його встановлення, сплати та використання
2.4.4.8.1 Супроводження розгляду проекту закону про адміністративний збір (реєстраційний номер 4380 від 16 листопада 2020 р.) у Верховній Раді України (зокрема у разі застосування до нього Президентом України права вето)
Міністерство цифрової трансформації України
Не розпочато
0%
0 /
2
0.0%
8.2
2.4.4.8.2 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту розпорядження Кабінету Міністрів України «Деякі питання розрахунку розмірів плати (адміністративного збору) за надання публічних (електронних публічних) послуг» з метою перегляду механізму розрахунку розмірів плати (адміністративного збору) за надання публічних (електронних публічних) послуг
Міністерство цифрової трансформації України
Не розпочато
9.1
ОСР
2.4.4.9.
На законодавчому рівні встановлено обов’язок внутрішніх аудиторів повідомляти про виявлені ними факти вчинення корупційних і пов’язаних з корупцією правопорушень
2.4.4.9.1 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким вносяться зміни до статті 61 Закону і передбачено обов’язок працівника юридичної особи, що проводить внутрішній аудит, повідомляти спеціально уповноваженому суб’єкту у сфері протидії корупції, а також посадовій особі, відповідальній за запобігання корупції у діяльності юридичної особи, керівнику юридичної особи або засновників (учасників) юридичної особи про виявлені ним випадки вчинення корупційних правопорушень та правопорушень, пов’язаних із корупцією, а також про випадки підбурення до вчинення корупційного правопорушення, пов’язаного з діяльністю юридичної особи
Національне агентство з питань запобігання корупції
Захід виконано вчасно і повністю
Виконано
100%
1 /
1
0.0%
10.1
ОСР
2.4.4.10.
Прийнято закон про Установу бізнес-омбудсмена, який сприятиме запобіганню корупційним правопорушенням та правопорушенням, пов’язаним із корупцією, або іншим порушенням законних прав та інтересів суб’єктів господарювання, які зазнали впливу недобросовісної поведінки (дій, рішень та/або бездіяльності) з боку органів державної влади та органів місцевого самоврядування
2.4.4.10.1 Супроводження розгляду проекту закону про Установу бізнес-омбудсмена в Україні (реєстраційний номер 3607 від 5 червня 2020 р.) у Верховній Раді України (зокрема у разі застосування до нього Президентом України права вето)
Міністерство економіки України
Прогресу виконання заходу немає
Виконується
0%
0 /
1
0.0%