2.4.1.
Існуюча модель управління у суб’єктах господарювання державного сектору економіки є неефективною, наслідком чого є збитки та корупція
Загальна інформація щодо проблеми
Політику державної власності не оформлено офіційно, відсутні індивідуальні політики власності для державних унітарних підприємств, господарських товариств, у статутному капіталі яких державі належить
50 та більше відсотків акцій, часток (далі у проблемі 2.4.1 — підприємства державної форми власності). На практиці функції власника, регулятора та формування політики не розмежовані у деяких органах, що зумовлює появу конфлікту між цими функціями.
Критерії для обов’язкового проведення щорічного незалежного аудиту на підприємствах державної форми власності не визначені, а критерії для обов’язкового утворення незалежних наглядових рад потребують актуалізації. Законодавчо визначені засади формування та діяльності наглядових рад підприємств державної форми власності потребують приведення у відповідність із стандартами ОЕСР. На практиці має місце номінальна незалежність наглядових рад підприємств державної форми власності від власника, що погіршує можливості створення моделі прозорого та продуктивного управління державним сектором економіки.
Стандарти корпоративного управління ОЕСР не впроваджено у переважній більшості підприємств державної форми власності, зокрема тих, які мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави або найвищий рівень корупційних ризиків, або належать до найбільш важливих суб’єктів господарювання оборонно-промислового комплексу.
На законодавчому рівні існує потреба у чіткому визначенні вимог щодо запровадження дієвих та ефективних систем внутрішнього контролю та управління ризиками у діяльності підприємств державної форми власності, співвідношення внутрішнього контролю та управління корупційними ризиками, визначення повноважень наглядових рад із здійснення внутрішнього контролю.
Розгорнути...
Згорнути...
Виконання заходів ДАП в межах проблеми
Загальна кількість ОСР –
6
Всі заходи ДАП
заходи, виконання яких станом на
30.06.2025
має розпочатись
має бути завершено
5| 22.7%3| 13.6%3| 13.6%8| 36.4%3| 13.6%
22
ВиконаноВиконано частковоВиконуєтьсяНе виконаноНе розпочато
Виконано заходів (повністю та частково) - 8 (36.4%)
Строки виконання всіх заходів
01.03.2023 -
31.12.2025
Виконання заходів ДАП в межах Проблеми за основними головними виконавцями
Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства України
40%
15
Уповноважені органи управління
0%
3
Органи державної влади — суб’єкти управління об’єктами державної власності
0%
2
Національне агентство з питань запобігання корупції
100%
2
Досягнення ОСР в межах Проблеми
Загальна кількість ОСР – 6
Якісний рівень досягнення ОСР
0.0% Високий
116.7% Середній
583.3% Низький
Середня оцінка досягнення ОСР, %:
Зведена загальна інформація про ОСР та заходи в межах ОСР
№
Назва ОСР
Назва заходу
Головний виконавець
Результати моніторингу (останні)
Відмітка про виконання
% виконаних заходів (повністю та частково)
Оцінка досягнення ОСР
1.1.
ОСР 2.4.1.1 Засади політики державної власності, затверджені Кабінетом Міністрів України, періодично актуалізуються та послідовно втілюються на практиці всіма суб’єктами, які виконують функції власника суб’єктів господарювання державного сектору економіки
Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства України
Прогресу виконання заходу немає
Виконується
3.4.
ОСР 2.4.1.3 Запроваджено щорічний незалежний аудит суб’єктів господарювання державного сектору економіки, які мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави; забезпечено періодичний перегляд критеріїв для обов’язкового проведення незалежного аудиту та утворення наглядової ради в суб’єктах господарювання державного сектору економіки, у тому числі з урахуванням рівня корупційних ризиків та рівня враженості корупцією сектору економіки
Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства України
Виконання заходу розпочато вчасно
Виконується
4.1.
ОСР 2.4.1.4 У всіх суб’єктах господарювання, для яких створення наглядових рад є обов’язковим, таким радам передано повноваження щодо контролю за вжиттям внутрішніх антикорупційних заходів. Формування складу наглядових рад є конкурсним та прозорим
Органи державної влади — суб’єкти управління об’єктами державної власності
Виконання заходу розпочато невчасно
Виконується
5.1.
ОСР 2.4.1.5 Запроваджено стандарти корпоративного управління у суб’єктах господарювання державного сектору економіки, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави або найвищий рівень корупційних ризиків, або належать до найбільш важливих суб’єктів господарювання оборонно-промислового комплексу (зокрема, встановлено право дострокового розірвання контракту з менеджментом у разі порушення ним норм антикорупційного законодавства або правил етичної поведінки)