Проблема

2.4.4. Високий рівень толерування корупції у приватному секторі економіки

Загальна інформація щодо проблеми

Інститут антикорупційного комплаєнсу у приватному секторі в Україні є недостатньо розвинутим, що перешкоджає впровадженню антикорупційних стандартів. Серед основних причин слід зазначити: відсутність ефективних адміністративних, процесуальних та юридичних стимулів для бізнесу щодо впровадження практики доброчесності; відсутність систематичної взаємодії представників бізнесу, інститутів громадянського суспільства з державними органами; відсутність спільного бачення щодо впровадження антикорупційних стандартів у діяльності компаній приватного сектору серед представників юридичних осіб, інститутів громадянського суспільства та державних органів; недостатній рівень надання методичної допомоги юридичним особам щодо застосування антикорупційних стандартів та виконання антикорупційних програм; складність процесу розроблення та впровадження Кодексу доброчесності юридичної особи; відсутність впроваджених ефективних механізмів верифікації інформації, яка міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи; повільна дебюрократизація бізнес-процесів; поширеність корупційних практик у вигляді сплати неофіційних платежів; відсутність на рівні закону чіткої і конкретної вимоги до внутрішніх аудиторів юридичних осіб повідомляти про виявлені ними факти вчинення корупційних і пов’язаних із корупцією правопорушень; складність своєчасного та ефективного відновлення порушених державними органами прав та законних інтересів суб’єктів господарювання.
Невирішення проблемних аспектів відповідальності юридичних осіб за корупційні правопорушення, недостатня кількість негрошових санкцій та відсутність можливості укладення угоди про відстрочення судового переслідування зумовлюють неефективність адміністративних, процесуальних та юридичних стимулів щодо впровадження практики доброчесності у приватному секторі. Низький рівень взаємодії представників бізнесу та інститутів громадянського суспільства з державними органами не сприяє належному забезпеченню законних інтересів бізнесу, розв’язанню системних проблем з питань взаємодії бізнесу з владою, а також просуванню культури доброчесного, етичного та відповідального ведення бізнесу.
Відсутність єдиного бачення у представників юридичних осіб, інститутів громадянського суспільства та державних органів щодо впровадження антикорупційних стандартів у діяльність компаній приватного сектору та недостатній рівень надання методичної допомоги юридичним особам державними органами зумовлюють фрагментарне та непослідовне впровадження антикорупційних стандартів.
Відсутність кодексів доброчесності в більшості українських юридичних осіб приватного права не дає змоги забезпечити належне впровадження етичних стандартів ведення бізнесу, що суттєво обмежує зростання конкурентоспроможності вітчизняного товаровиробника та перешкоджає залученню зовнішніх інвестицій.
Верифікація інформації, яка міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, щодо кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи не запроваджена на належному рівні в практику через відсутність належного підзаконного регулювання, що перешкоджає подальшому просуванню принципів прозорості структури власності юридичних осіб та обмежує можливості виявлення фінансових та інших правопорушень.
Повільна дебюрократизація бізнес-процесів негативно впливає на економічний клімат в Україні. Відносини суб’єктів господарювання з державою, коли держава визначає права та обов’язки таких суб’єктів, до цього часу регулюються кількома сотнями законів та багатьма іншими нормативно-правовими актами, що спричиняє зловживання та корупцію (кожна установа визначає свої правила взаємодії з бізнесом). Відтак бізнесу значно простіше, швидше, а часто і вигідніше толерувати корупційні умови під час адміністративних процедур, ніж чинити опір та використовувати законні інструменти.
Неофіційні платежі є поширеною корупційною практикою, яка призводить до толерування корупції у приватному секторі економіки. Причиною появи зазначених платежів є непрозора та неупорядкована система законодавства щодо адміністративного збору.
Відсутність окремого законодавчого положення, яке визначає обов’язок внутрішніх аудиторів приватної юридичної особи повідомляти про виявлені ними факти вчинення корупційних правопорушень та правопорушень, пов’язаних із корупцією, випадки підбурення до вчинення корупційного правопорушення, пов’язаного з діяльністю юридичної особи, нерідко призводить до неефективного виконання такого обов’язку.
Окремою причиною високого рівня толерування корупції у приватному секторі економіки є складність своєчасного та ефективного відновлення порушених державними органами прав та законних інтересів суб’єктів господарювання. Контролюючі органи нерідко зловживають своїми повноваженнями, використовуючи надані інструменти адміністративного примусу. Судова система не завжди забезпечує належний захист порушених прав підприємців. Така ситуація призводить не лише до низького рівня довіри представників бізнесу (як вітчизняного, так і міжнародного) до державних органів України, а і до низького рівня дотримання економічних свобод.
Розгорнути...

Виконання заходів ДАП в межах проблеми

Загальна кількість ОСР – 10
Всі заходи ДАП
заходи, виконання яких станом на 30.09.2024
має розпочатись має бути завершено
27 8 7 10 10
62
Виконано Виконано частково Виконується Не виконано Не розпочато
Виконано заходів (повністю та частково) - 35 (56.5%)

Строки виконання всіх заходів

01.03.2023 - 31.12.2025

Виконання заходів ДАП в межах Проблеми за основними головними виконавцями

Міністерство юстиції України

70.6%
17

Національне агентство з питань запобігання корупції

61.5%
13

Міністерство цифрової трансформації України

20%
10

Міністерство фінансів України

85.7%
7

Міністерство економіки України

25%
4

Робоча група, утворена відповідно до Указу Президента України від 28.07.2022 р. № 539/2022

0%
3

Досягнення ОСР в межах Проблеми

Загальна кількість ОСР – 10

Зведена загальна інформація про ОСР та заходи в межах ОСР

Назва ОСР Назва заходу Головний виконавець Результати моніторингу (останні) Відмітка про виконання % виконаних заходів (повністю та частково)
1.1. ОСР 2.4.4.1 Внесено зміни до законодавства, які запроваджують стимулювання приватного сектору економіки для підвищення добропорядності ведення бізнесу 2.4.4.1.1. Забезпечення проведення аналітичного дослідження, яким визначено можливість внесення змін до Кримінального і Кримінального процесуального кодексів України та інших законів щодо врахування рекомендацій ОЕСР: 1) включення до підстав для застосування до юридичних осіб заходів кримінально-правового характеру за вчинення корупційних кримінальних правопорушень не лише уповноваженою особою від імені та в інтересах юридичної особи, а і кінцевим бенефіціарним власником (контролером), працівником юридичної особи нижчого рівня, третіми особами; 2) передбачення такого виду заходів кримінально-правового характеру, як обмеження провадження юридичною особою певного виду діяльності (включно з анулюванням наданого дозволу та/або ліцензії); 3) передбачення такого виду заходів кримінально-правового характеру, як покладення на юридичну особу зобов’язань із комплаєнсу, та визначення переліку таких зобов’язань; 4) надання можливості суду звільнити юридичну особу від застосування заходів кримінально-правового характеру або пом’якшити застосовуваний до юридичної особи захід у разі визнання судом ефективності наявних у юридичної особи комплаєнс-правил, механізмів внутрішнього контролю та антикорупційної програми або здійснення достатньої кількості заходів з метою запобігання вчиненню корупційного кримінального правопорушення; 5) надання права суду покладати на юридичну особу певні обов’язки, у разі належного виконання яких до неї не застосовуватимуться заходи кримінально-правового характеру; 6) закріплення можливості укладення юридичними особами угоди про відстрочення судового переслідування; 7) встановлення вимог до угоди про відстрочення судового переслідування Національне агентство з питань запобігання корупції Захід виконано вчасно і повністю Виконано
600% 90/ 15
1.2. 2.4.4.1.2. Проведення презентації звіту за результатами аналітичного дослідження, зазначеного у підпункті 2.4.4.1.1, та його експертного обговорення Національне агентство з питань запобігання корупції Захід не виконано Не виконано
1.3. 2.4.4.1.3. Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проектів законів, якими внесено зміни до Кримінального і Кримінального процесуального кодексів України та інших законів України щодо врахування рекомендацій ОЄСР за результатами аналітичного дослідження, зазначеного у підпункті 2.4.4.1.1 Національне агентство з питань запобігання корупції Захід не виконано Не виконано
1.4. 2.4.4.1.4. Проведення аналізу положень Рекомендації Ради ОЕСР щодо подальшої боротьби із підкупом іноземних посадових осіб в міжнародних бізнес-операціях [C(2009)159/REV1/FINAL] та встановлення прогалин в українському законодавстві, що потребують заповнення відповідно до зазначеної Рекомендації Національне антикорупційне бюро Захід не виконано Не виконано
1.5. 2.4.4.1.5. Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону щодо змін до законодавства для їх апроксимації до норм Рекомендації Ради ОЕСР щодо подальшої боротьби із підкупом іноземних посадових осіб в міжнародних бізнес-операціях [C(2009)159/REV1/FINAL] Національне антикорупційне бюро Захід виконано невчасно та повністю Виконано
1.6. 2.4.4.1.6. Проведення аналізу положень Рекомендації Ради ОЕСР щодо хабарництва та офіційно-підтримуваних експортних кредитів [C(2006)163] та встановлення прогалин в українському законодавстві, що потребують заповнення відповідно до зазначеної Рекомендації Міністерство економіки України Захід виконано вчасно і повністю Виконано
1.7. 2.4.4.1.7. Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким внесено зміни до законодавства для їх апроксимації до норм Рекомендації Ради ОЕСР щодо хабарництва та офіційно підтримуваних експортних кредитів [C(2006)163] Міністерство економіки України Захід не виконано Не виконано
1.8. 2.4.4.1.8. Проведення аналізу положень Рекомендації Ради ОЕСР щодо податкових заходів для подальшої боротьби із підкупом іноземних посадових осіб в міжнародних бізнес-операціях [C(2009)64)] та встановлення прогалин в українському законодавстві, що потребують заповнення відповідно до зазначеної Рекомендації Міністерство фінансів України Захід виконано вчасно і повністю Виконано
1.9. 2.4.4.1.9. Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким вносяться зміни до законодавства для їх апроксимації до норм Рекомендації Ради ОЕСР щодо податкових заходів для подальшої боротьби із підкупом іноземних посадових осіб в міжнародних бізнес-операціях [C(2009)64)] Міністерство фінансів України Захід виконано вчасно і повністю Виконано
1.10. 2.4.4.1.10. Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону щодо внесення змін до актів законодавства з метою імплементації Конвенції ОЕСР про боротьбу з підкупом іноземних посадових осіб в міжнародних комерційних операціях, крім тих змін, що зазначені у підпунктах 3.3.1.1.3, 3.3.1.2.3, 3.3.2.1.1 і 3.3.2.4.1 Національне антикорупційне бюро Захід виконано невчасно та повністю Виконано
1.11. 2.4.4.1.11. Забезпечення регулярної участі представників України в засіданнях Робочої групи ОЕСР з питань боротьби з хабарництвом у міжнародних комерційних операціях Робоча група, утворена відповідно до Указу Президента України від 28.07.2022 р. № 539/2022 Прогресу виконання заходу немає Виконується
1.12. 2.4.4.1.12. Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту Закону України “Про ратифікацію Угоди (у формі обміну листами) щодо приєднання України до Робочої групи щодо боротьби з хабарництвом у міжнародних ділових операціях Організації економічного співробітництва та розвитку” Міністерство закордонних справ України Захід виконано вчасно, але частково Виконано частково
1.13. 2.4.4.1.13. Забезпечення сплати внесків до Робочої групи ОЕСР щодо боротьби з хабарництвом у міжнародних ділових операціях за участь у її діяльності Міністерство фінансів України Прогресу виконання заходу немає Виконується
1.14. 2.4.4.1.14. Забезпечення успішного проходження Україною глибокого перехресного огляду з боку ОЕСР з метою перевірки готовності України до членства в Робочій групі ОЕСР щодо боротьби з хабарництвом у міжнародних ділових операціях та запрошення України приєднатися до неї як повноправного члена Робоча група, утворена відповідно до Указу Президента України від 28.07.2022 р. № 539/2022 Виконання заходу не розпочато Не розпочато
1.15. 2.4.4.1.15. Забезпечення ратифікації Конвенції ОЕСР про боротьбу з підкупом іноземних посадових осіб в міжнародних комерційних операціях Робоча група, утворена відповідно до Указу Президента України від 28.07.2022 р. № 539/2022 Не розпочато
2.1. ОСР 2.4.4.2 Налагоджено постійну та ефективну співпрацю між органами державної влади, бізнес-середовищем, Радою бізнес-омбудсмена та Всеукраїнською Мережею Доброчесності та Комплаєнсу з питань щодо забезпечення законних інтересів бізнесу, аналізу системних проблем та розроблення змін до законодавства, просування культури доброчесного, етичного та відповідального ведення бізнесу 2.4.4.2.1. Участь представників органів державної влади у заходах, що здійснюються в рамках щорічного місяця ділової доброчесності комплаєнс-практиків Всеукраїнської мережі доброчесності та комплаєнсу Міністерство економіки України Прогресу виконання заходу немає Виконується
0% 0/ 5
2.2. 2.4.4.2.2. Розроблення механізму оприлюднення відомостей про використання ресурсів, наданих для відновлення України міжнародними партнерами, інформації про суб’єктів, які отримують кошти для реалізації проектів, передбачених у плані заходів з післявоєнного відновлення та розвитку України Міністерство цифрової трансформації України Не розпочато
2.3. 2.4.4.2.3. Громадське обговорення розробленого механізму оприлюднення відомостей про використання ресурсів, наданих для відновлення України міжнародними партнерами, інформації про суб’єктів, які отримують кошти для реалізації проектів, передбачених у плані заходів з післявоєнного відновлення та розвитку України, розгляд пропозицій щодо його вдосконалення Міністерство цифрової трансформації України Не розпочато
2.4. 2.4.4.2.4. Впровадження механізму оприлюднення відомостей про використання ресурсів, наданих для відновлення України міжнародними партнерами, інформації про суб’єктів, які отримують кошти для реалізації проектів, передбачених у плані заходів з післявоєнного відновлення та розвитку України Міністерство цифрової трансформації України Не розпочато
2.5. 2.4.4.2.5. Щоквартальне оновлення відомостей про використання ресурсів, наданих для відновлення України міжнародними партнерами, інформації про суб’єктів, які отримують кошти для реалізації проектів, передбачених у плані заходів з післявоєнного відновлення та розвитку України Міністерство цифрової трансформації України Не розпочато
3.1. ОСР 2.4.4.3 Розроблено за участю Ради бізнес-омбудсмена, представників бізнесу, ініціатив колективної дії, об’єднань підприємців та професійних спілок концепцію імплементації антикорупційних стандартів у приватному секторі 2.4.4.3.1. Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким до повноважень Національного агентства віднесено розроблення антикорупційних стандартів у приватному секторі економіки відповідно до міжнародних стандартів і стандартів Європейського Союзу Національне агентство з питань запобігання корупції Захід не виконано Не виконано
100% 4/ 4
3.2. 2.4.4.3.2. Розроблення проекту антикорупційних стандартів у приватному секторі економіки Національне агентство з питань запобігання корупції Захід виконано вчасно і повністю Виконано
3.3. 2.4.4.3.3. Проведення громадського обговорення проекту, зазначеного у підпункті 2.4.4.3.2, отримання експертних висновків та його доопрацювання Національне агентство з питань запобігання корупції Захід виконано вчасно, але частково Виконано частково
3.4. 2.4.4.3.4. Затвердження доопрацьованого проекту, зазначеного у підпункті 2.4.4.3.2 Національне агентство з питань запобігання корупції Захід не виконано Не виконано
4.1. ОСР 2.4.4.4 Надано методичну допомогу суб’єктам господарювання приватного права щодо практики застосування антикорупційних стандартів, виявлення у своїй діяльності корупційних ризиків, а також розроблення та виконання ефективних антикорупційних програм, спрямованих на усунення цих ризиків 2.4.4.4.1. Розроблення та затвердження методичних документів щодо побудови доброчесної (ефективної) організації, виявлення та усунення корупційних ризиків у діяльності юридичної особи, зокрема: 1) під час аналізу договорів та контрактів, що укладаються юридичними особами; 2) під час здійснення заходів з ділової гостинності; 3) у трудових відносинах; 4) щодо забезпечення дотримання вимог санкційного законодавства; 5) у разі провадження благодійної діяльності суб’єктами господарювання Національне агентство з питань запобігання корупції Захід виконано вчасно, але частково Виконано частково
0% 0/ 2
4.2. 2.4.4.4.2. Розроблення та затвердження методичних документів щодо практики застосування стандартів доброчесності (антикорупційних стандартів), зокрема, щодо: 1) організації роботи антикорупційної комплаєнс-функції та антикорупційних комплаєнс-підрозділів; 2) змісту посадових інструкцій із функціоналом антикорупційних комплаєнс-офіцерів або осіб, на яких покладено виконання їх функцій; 3) проведення антикорупційних комплаєнс-розслідувань Національне агентство з питань запобігання корупції Захід виконано вчасно, але частково Виконано частково
5.1. ОСР 2.4.4.5 У співпраці з бізнес-середовищем забезпечено сприяння юридичним особам приватного права у розробленні та вдосконаленні кодексів доброчесності на основі провідних практик корпоративного управління 2.4.4.5.1. Розроблення проекту примірного кодексу доброчесності, який містить положення, зокрема, щодо: 1) цінностей компанії та принципів дії правил у компанії; 2) відповідальності за порушення зазначеного кодексу; 3) етичних стандартів процесу найму, забезпечення рівності можливостей для працівників та недопущення дискримінації працівників; 4) порядку взаємодії з державними службовцями, зв’язку з громадськістю та взаємодії із бізнес-партнерами; 5) корпоративної соціальної відповідальності та благодійних внесків; 6) конфлікту інтересів та його врегулювання; 7) подарунків та розваг, подорожей (включаючи поїздки клієнтів) та виплат за сприяння; 8) політичної діяльності; 9) антимонопольної політики та недобросовісної конкуренції; 10) захисту майна юридичної особи, конфіденційної інформації та персональних даних, інтелектуальної власності Національне агентство з питань запобігання корупції Захід виконано вчасно і повністю Виконано
100% 3/ 3
5.2. 2.4.4.5.2. Проведення громадського обговорення проекту примірного кодексу доброчесності, зазначеного у підпункті 2.4.4.5.1, отримання експертних висновків та його доопрацювання Національне агентство з питань запобігання корупції Захід виконано невчасно та частково Виконано частково
5.3. 2.4.4.5.3. Затвердження доопрацьованого примірного кодексу доброчесності, зазначеного у підпункті 2.4.4.5.1 Національне агентство з питань запобігання корупції Виконання заходу розпочато вчасно Виконується
6.1. ОСР 2.4.4.6 Запроваджено ефективні механізми верифікації інформації про кінцевих бенефіціарних власників юридичних осіб приватного права у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань 2.4.4.6.1. Розроблення проекту Положення про форму та зміст структури власності юридичної особи Міністерство фінансів України Захід виконано невчасно та повністю Виконано
1600% 352/ 22
6.2. 2.4.4.6.2. Погодження проекту положення, зазначеного у підпункті 2.4.4.6.1, із заінтересованими органами Міністерство фінансів України Захід виконано невчасно та повністю Виконано
6.3. 2.4.4.6.3. Затвердження положення, зазначеного у підпункті 2.4.4.6.1, забезпечення його державної реєстрації Міністерство фінансів України Захід виконано невчасно та повністю Виконано
6.4. 2.4.4.6.4. Розроблення проекту Положення про форму та зміст структури власності юридичних осіб, державне регулювання та нагляд за діяльністю яких здійснює НКЦПФР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку Захід виконано вчасно і повністю Виконано
6.5. 2.4.4.6.5. Погодження проекту положення, зазначеного у підпункті 2.4.4.6.4, із заінтересованими органами Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку Захід виконано невчасно та повністю Виконано
6.6. 2.4.4.6.6. Затвердження положення, зазначеного у підпункті 2.4.4.6.4 Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку Захід виконано невчасно та повністю Виконано
6.7. 2.4.4.6.7. Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України і Національному банку проекту Методології визначення юридичною особою кінцевого бенефіціарного власника Міністерство фінансів України Захід виконано невчасно та повністю Виконано
6.8. 2.4.4.6.8. Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту Порядку проведення автоматичної перевірки відомостей про кінцевих бенефіціарних власників юридичних осіб засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг із використанням відомостей із Єдиного державного демографічного реєстру, Державного реєстру фізичних осіб — платників податків Міністерство цифрової трансформації України Захід виконано невчасно та повністю Виконано
6.9. 2.4.4.6.9. Розроблення проекту Порядку надання юридичною особою пояснень та документів для підтвердження відомостей про кінцевих бенефіціарних власників та структуру власності, а також порядку їх розгляду Міністерство юстиції України Захід виконано вчасно, але частково Виконано частково
6.10. 2.4.4.6.10. Проведення громадського обговорення проекту порядку, зазначеного у підпункті 2.4.4.6.9, отримання експертних висновків та його доопрацювання Міністерство юстиції України Захід не виконано Не виконано
6.11. 2.4.4.6.11. Погодження проекту порядку, зазначеного у підпункті 2.4.4.6.9, із заінтересованими органами Міністерство юстиції України Захід виконано вчасно і повністю Виконано
6.12. 2.4.4.6.12. Затвердження доопрацьованого проекту порядку, зазначеного у підпункті 2.4.4.6.9 Міністерство юстиції України Захід виконано вчасно і повністю Виконано
6.13. 2.4.4.6.13. Розроблення проекту Порядку повідомлення держателю Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань суб’єктами первинного фінансового моніторингу про виявлення розбіжностей щодо кінцевих бенефіціарних власників та структуру власності юридичних осіб Міністерство юстиції України Захід виконано вчасно, але частково Виконано частково
6.14. 2.4.4.6.14. Проведення громадського обговорення проекту порядку, зазначеного у підпункті 2.4.4.6.13, отримання експертних висновків та його доопрацювання Міністерство юстиції України Захід не виконано Не виконано
6.15. 2.4.4.6.15. Затвердження доопрацьованого проекту порядку, зазначеного у підпункті 2.4.4.6.13 Міністерство юстиції України Захід виконано вчасно і повністю Виконано
6.16. 2.4.4.6.16. Розроблення проекту Порядку передачі до спеціально уповноваженого органу відомостей про виявлені суб’єктами первинного фінансового моніторингу розбіжності щодо кінцевих бенефіціарних власників та структуру власності юридичних осіб Міністерство юстиції України Захід виконано вчасно і повністю Виконано
6.17. 2.4.4.6.17. Затвердження проекту Порядку, зазначеного у підпункті 2.4.4.6.16 Міністерство юстиції України Захід виконано невчасно та повністю Виконано
6.18. 2.4.4.6.18. Розроблення проекту Порядку притягнення юридичних осіб до відповідальності та порядку визначення штрафів за внесення чи подання недостовірних відомостей про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи (його відсутність), неподання, несвоєчасне подання відповідної інформації Міністерство юстиції України Захід виконано невчасно та повністю Виконано
6.19. 2.4.4.6.19. Проведення громадського обговорення проекту порядку, зазначеного у підпункті 2.4.4.6.18, отримання експертних висновків та його доопрацювання Міністерство юстиції України Захід не виконано Не виконано
6.20. 2.4.4.6.20. Затвердження доопрацьованого проекту порядку, зазначеного у підпункті 2.4.4.6.18 Міністерство юстиції України Захід виконано невчасно та повністю Виконано
6.21. 2.4.4.6.21. Забезпечення технічної можливості вносити до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань відмітку про можливу недостовірність інформації про кінцевого бенефіціарного власника або структуру власності юридичної особи та про визнання Національним банком структури власності юридичної особи непрозорою (прозорою) Міністерство юстиції України Захід виконано вчасно і повністю Виконано
6.22. 2.4.4.6.22. Забезпечення технічної можливості проводити автоматичну перевірку відомостей про кінцевого бенефіціарного власника засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг з використанням відомостей з Єдиного державного демографічного реєстру, Державного реєстру фізичних осіб — платників податків Міністерство цифрової трансформації України Захід виконано невчасно та частково Виконано частково
7.1. ОСР 2.4.4.7 Прийнято закон про адміністративну процедуру, який, зокрема, визначає право особи бути вислуханою перед загрозою прийняття несприятливого адміністративного акта, забезпечує прийняття збалансованих рішень, які законно врівноважуватимуть публічні та приватні інтереси, визначає особливості адміністративного провадження у справах з великою кількістю осіб, закріплює обов’язок мотивувати рішення та зазначати порядок їх оскарження 2.4.4.7.1. Моніторинг та надання обґрунтованих висновків-заперечень до проектів законів, які передбачають перенесення строків набрання чинності Законом України “Про адміністративну процедуру” на строк, більший ніж 18 місяців з дня його опублікування, тобто після 15 грудня 2023 р. Міністерство юстиції України Захід виконано вчасно і повністю Виконано
200% 10/ 5
7.2. 2.4.4.7.2. Моніторинг та надання обґрунтованих висновків-заперечень до проектів законів, які передбачають зміни, спрямовані на звуження предметної сфери дії Закону України “Про адміністративну процедуру” Міністерство юстиції України Прогрес виконання заходу наявний Виконується
7.3. 2.4.4.7.3. Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону щодо узгодження законодавчих актів з положеннями Закону України “Про адміністративну процедуру” (згідно з планом реалізації Закону України “Про адміністративну процедуру”) Міністерство юстиції України Захід виконано вчасно і повністю Виконано
7.4. 2.4.4.7.4. Моніторинг та надання обґрунтованих висновків-заперечень до проектів законів, які врегульовують аспекти адміністративних процедур та не відповідають за змістом Закону України “Про адміністративну процедуру” Міністерство юстиції України Прогрес виконання заходу наявний Виконується
7.5. 2.4.4.7.5. Забезпечення навчання державних службовців і посадових осіб органів місцевого самоврядування за програмами підвищення кваліфікації щодо загальної адміністративної процедури Національне агентство з питань державної служби України Прогрес виконання заходу наявний Виконується
8.1. ОСР 2.4.4.8 Прийнято Закон про адміністративний збір, який, зокрема, визначає поняття, види та функції адміністративного збору, принципи його встановлення, сплати та використання 2.4.4.8.1. Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону про адміністративний збір, який визначає: 1) поняття, види та функції адміністративного збору; 2) принципи встановлення, сплати та використання адміністративного збору; 3) єдині критерії платності та безоплатності адміністративних послуг, зокрема необхідність встановлення платності виключно законом; 4) мінімальний розмір адміністративного збору; 5) конкретні та збалансовані розміри адміністративного збору за ключові адміністративні послуги згідно з відповідним переліком; 6) можливість зменшення чи збільшення розміру адміністративного збору з огляду на форму та строки надання адміністративної послуги Міністерство цифрової трансформації України Виконання заходу не розпочато Не розпочато
0% 0/ 4
8.2. 2.4.4.8.2. Розроблення проекту Порядку визначення переліку витрат на надання адміністративної послуги (собівартості) та його застосування для визначення розміру адміністративного збору Міністерство цифрової трансформації України Не розпочато
8.3. 2.4.4.8.3. Проведення громадського обговорення проекту порядку, зазначеного у підпункті 2.4.4.8.2, та забезпечення його доопрацювання (у разі потреби), затвердження та подання на державну реєстрацію Міністерство цифрової трансформації України Не розпочато
8.4. 2.4.4.8.4. Супроводження державної реєстрації проекту порядку, зазначеного у підпункті 2.4.4.8.2, та його офіційного опублікування Міністерство цифрової трансформації України Не розпочато
9.1. ОСР 2.4.4.9 На законодавчому рівні встановлено обов’язок внутрішніх аудиторів повідомляти про виявлені ними факти вчинення корупційних і пов’язаних з корупцією правопорушень 2.4.4.9.1. Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким вносяться зміни до статті 61 Закону і передбачено обов’язок працівника юридичної особи, що проводить внутрішній аудит, повідомляти спеціально уповноваженому суб’єкту у сфері протидії корупції, а також посадовій особі, відповідальній за запобігання корупції у діяльності юридичної особи, керівнику юридичної особи або засновників (учасників) юридичної особи про виявлені ним випадки вчинення корупційних правопорушень та правопорушень, пов’язаних із корупцією, а також про випадки підбурення до вчинення корупційного правопорушення, пов’язаного з діяльністю юридичної особи Національне агентство з питань запобігання корупції Захід виконано вчасно і повністю Виконано
100% 1/ 1
10.1. ОСР 2.4.4.10 Прийнято закон про Установу бізнес-омбудсмена, який сприятиме запобіганню корупційним правопорушенням та правопорушенням, пов’язаним із корупцією, або іншим порушенням законних прав та інтересів суб’єктів господарювання, які зазнали впливу недобросовісної поведінки (дій, рішень та/або бездіяльності) з боку органів державної влади та органів місцевого самоврядування 2.4.4.10.1. Супроводження розгляду проекту закону про Установу бізнес-омбудсмена в Україні (реєстраційний номер 3607 від 5 червня 2020 р.) у Верховній Раді України (зокрема у разі застосування до нього Президентом України права вето) Міністерство економіки України Захід не виконано Не виконано
0% 0/ 1

Ключові джерела про стан проблеми:

Оцінка ситуації міжнародними моніторинговими механізмами та організаціями: