3.3.3.11.
Заходи із запобігання легалізації коштів, одержаних корупційним шляхом, визначаються на підставі результатів оцінки ризиків, належно здійснюються; рекомендації FATF послідовно втілюються
Вирішення Проблеми:
3.3.3.
Законодавство, яке регулює діяльність Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (далі - АРМА), містить значну кількість прогалин та корупційних ризиків. Низька результативність процесів передачі в управління АРМА активів для збереження їх економічної вартості, а також процесів запобігання та протидії легалізації коштів, отриманих злочинним шляхом
Строки виконання всіх заходів в межах ОСР
01.03.2023 -
31.12.2025
Виконання заходів ДАП в межах ОСР
Загальна кількість заходів –
15
8 |
53.3%
3 |
20%
4 |
26.7%
ВиконаноВиконуєтьсяНе розпочато
Виконання заходів ДАП в межах Проблеми за основними головними виконавцями
Державна служба фінансового моніторингу України
75%
4
Міністерство фінансів України
50%
2
Міністерство юстиції України
50%
2
Державна податкова служба України
0%
2
Національне агентство з питань запобігання корупції
0%
1
Рада з питань запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення
Національне агентство з питань запобігання корупції
Міністерство фінансів України, Державна служба фінансового моніторингу України, Національна поліція України, Офіс Генерального прокурора, Державне бюро розслідувань, Національне антикорупційне бюро, Служба безпеки України, Бюро економічної безпеки України
Рада з питань запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення
звіт за результатами чергової національної оцінки ризиків підготовлено
Рада з питань запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення
Державна служба фінансового моніторингу України
звіт за результатами чергової національної оцінки ризиків затверджено та оприлюднено принаймні висновки звіту
програмне забезпечення розроблено
необхідне технічне обладнання для функціонування Єдиного реєстру рахунків фізичних і юридичних осіб та індивідуальних банківських сейфів запроваджено
Міністерство фінансів України, Національний банк України
Положення про Єдиний реєстр рахунків фізичних і юридичних осіб та індивідуальних банківських сейфів, затверджене після проведених консультацій із Національним банком, набрало чинності
Не розпочато
Індикатори досягнення ОСР
Загальна кількість індикаторів –
4
Повністю досягнуті індикатори –
0
Частково досягнуті індикатори –
0
Індикатори з оцінкою 0% –
4
Зведена загальна інформація про Індикатори досягнення
№
Індикатори
Вага (%)
1
набрав чинності закон, яким:
а) передбачено створення Єдиного реєстру рахунків фізичних і юридичних осіб та індивідуальних банківських сейфів відповідно до Директиви (ЄС) 2015/849 про запобігання використанню фінансової системи для цілей відмивання грошей або фінансування тероризму та про внесення змін до Директив 2009/138/ЄС і 2013/36/ЄС (10 відсотків);
б) чітко встановлено, що визнання майна таким, що одержане злочинним шляхом, для цілей статті 209 Кримінального кодексу України здійснюється виходячи з фактичних обставин і не потребує рішення суду, винесеного в Україні чи за її межами, яким встановлено факт вчинення злочину, внаслідок якого одержане таке майно, або притягнуто особу до кримінальної відповідальності за вчинення такого злочину (5 відсотків);
в) уточнено положення Кримінального процесуального кодексу України щодо міжнародного співробітництва у кримінальному провадженні з урахуванням зауважень, наведених у звітах MONEYVAL (5 відсотків);
г) удосконалено регулювання та нагляд за спеціально визначеними суб’єктами первинного фінансового моніторингу з урахуванням зауважень, наведених у звітах MONEYVAL (5 відсотків)
25%
2
за результатами національної оцінки ризиків:
а) підготовлено звіти, принаймні кожні три роки, та оприлюднено висновки такої оцінки (5 відсотків);
б) визначено перелік заходів, спрямованих на запобігання виникненню та/або зменшення негативних наслідків виявлених ризиків за результатами кожної проведеної національної оцінки ризиків (5 відсотків);
в) здійснено не менше ніж 90 відсотків визначених заходів, спрямованих на запобігання виникненню та/або зменшення негативних наслідків виявлених ризиків (5 відсотків)
15%
3
забезпечено функціонування Єдиного реєстру рахунків фізичних і юридичних осіб та індивідуальних банківських сейфів відповідно до Директиви (ЄС) 2015/849 про запобігання використанню фінансової системи для цілей відмивання грошей або фінансування тероризму та про внесення змін до Директив 2009/138/ЄС і 2013/36/ЄС
10%
4
згідно із звітами MONEYVAL, Україна відповідає або переважно відповідає всім рекомендаціям FATF