Відгук громадськості

ОСР

3.3.3.11. Заходи із запобігання легалізації коштів, одержаних корупційним шляхом, визначаються на підставі результатів оцінки ризиків, належно здійснюються; рекомендації FATF послідовно втілюються

Вирішення Проблеми:

3.3.3. Законодавство, яке регулює діяльність Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (далі - АРМА), містить значну кількість прогалин та корупційних ризиків. Низька результативність процесів передачі в управління АРМА активів для збереження їх економічної вартості, а також процесів запобігання та протидії легалізації коштів, отриманих злочинним шляхом

Строки виконання всіх заходів в межах ОСР

01.03.2023 - 31.12.2025

Виконання заходів ДАП в межах ОСР

Загальна кількість заходів – 15
8 1 2 4
Виконано Виконується Не виконано Не розпочато

Виконання заходів ДАП в межах Проблеми за основними головними виконавцями

Державна служба фінансового моніторингу України

75%
4

Міністерство фінансів України

50%
2

Міністерство юстиції України

50%
2

Державна податкова служба України

0%
2

Національне агентство з питань запобігання корупції

0%
1

Рада з питань запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення

0%
1

Зведена загальна інформація про Заходи

Назва заходу Головний виконавець Співвиконавці Показник виконання Результати моніторингу (останні) Статус
1 3.3.3.11.1 Подання Кабінетові Міністрів України проекту закону щодо створення Єдиного реєстру рахунків фізичних і юридичних осіб та індивідуальних банківських сейфів відповідно до Директиви (ЄС) 2015/849 про запобігання використанню фінансової системи для цілей відмивання грошей або фінансування тероризму та про внесення змін до Директив 2009/138/ЄС і 2013/36/ЄС (із наступними змінами) та його супроводження Міністерство фінансів України проект закону подано до Верховної Ради України
Захід не виконано
Не виконано
2 3.3.3.11.2 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким встановлено, що визнання майна таким, що одержане злочинним шляхом, для цілей статті 209 Кримінального кодексу України здійснюється виходячи з фактичних обставин і не потребує рішення суду, винесеного в Україні чи за її межами, яким встановлено факт вчинення злочину, внаслідок якого одержане таке майно або притягнуто особу до кримінальної відповідальності за вчинення такого злочину Національне агентство з питань запобігання корупції Міністерство фінансів України, Державна служба фінансового моніторингу України, Національна поліція України, Офіс Генерального прокурора, Державне бюро розслідувань, Національне антикорупційне бюро, Служба безпеки України, Бюро економічної безпеки України проект закону подано до Верховної Ради України
Захід не виконано
Не виконано
3 3.3.3.11.3 Супроводження розгляду проекту закону, яким уточнюються положення Кримінального процесуального кодексу України щодо міжнародного співробітництва у кримінальному провадженні з урахуванням зауважень, наведених у звітах MONEYVAL, у Верховній Раді України (зокрема у разі застосування до нього Президентом України права вето) Міністерство юстиції України закон підписано Президентом України
Прогрес виконання заходу наявний
Виконується
4 3.3.3.11.4 (1) Приведення підзаконних актів у відповідність із Законами України від 6 грудня
2019 р. № 361-IX “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення”, від 4 листопада 2022 р. № 2736-IX “Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту фінансової системи України від дій держави, що здійснює збройну агресію проти України, та адаптації законодавства України до окремих стандартів Групи з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF) і вимог Директиви ЄС 2018/843” і Директивою ЄС 2015/849
Міністерство фінансів України підзаконні нормативно-правові акти приведено у відповідність із зазначеними законами і Директивою ЄС 2015/849
Захід виконано вчасно і повністю
Виконано
5 3.3.3.11.4 (2) Приведення підзаконних актів у відповідність із Законами України від 6 грудня
2019 р. № 361-IX “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення”, від 4 листопада 2022 р. № 2736-IX “Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту фінансової системи України від дій держави, що здійснює збройну агресію проти України, та адаптації законодавства України до окремих стандартів Групи з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF) і вимог Директиви ЄС 2018/843” і Директивою ЄС 2015/849
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку підзаконні нормативно-правові акти приведено у відповідність із зазначеними законами і Директивою ЄС 2015/849
Захід виконано вчасно і повністю
Виконано
6 3.3.3.11.4 (3) Приведення підзаконних актів у відповідність із Законами України від 6 грудня
2019 р. № 361-IX “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення”, від 4 листопада 2022 р. № 2736-IX “Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту фінансової системи України від дій держави, що здійснює збройну агресію проти України, та адаптації законодавства України до окремих стандартів Групи з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF) і вимог Директиви ЄС 2018/843” і Директивою ЄС 2015/849
Державна служба фінансового моніторингу України підзаконні нормативно-правові акти приведено у відповідність із зазначеними законами і Директивою ЄС 2015/849
Захід виконано вчасно і повністю
Виконано
7 3.3.3.11.4 (4) Приведення підзаконних актів у відповідність із Законами України від 6 грудня
2019 р. № 361-IX “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення”, від 4 листопада 2022 р. № 2736-IX “Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту фінансової системи України від дій держави, що здійснює збройну агресію проти України, та адаптації законодавства України до окремих стандартів Групи з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF) і вимог Директиви ЄС 2018/843” і Директивою ЄС 2015/849
Національний банк України підзаконні нормативно-правові акти приведено у відповідність із зазначеними законами і Директивою ЄС 2015/849
Захід виконано вчасно і повністю
Виконано
8 3.3.3.11.4 (5) Приведення підзаконних актів у відповідність із Законами України від 6 грудня
2019 р. № 361-IX “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення”, від 4 листопада 2022 р. № 2736-IX “Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту фінансової системи України від дій держави, що здійснює збройну агресію проти України, та адаптації законодавства України до окремих стандартів Групи з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF) і вимог Директиви ЄС 2018/843” і Директивою ЄС 2015/849
Міністерство юстиції України підзаконні нормативно-правові акти приведено у відповідність із зазначеними законами і Директивою ЄС 2015/849
Захід виконано вчасно і повністю
Виконано
9 3.3.3.11.4 (6) Приведення підзаконних актів у відповідність із Законами України від 6 грудня
2019 р. № 361-IX “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення”, від 4 листопада 2022 р. № 2736-IX “Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту фінансової системи України від дій держави, що здійснює збройну агресію проти України, та адаптації законодавства України до окремих стандартів Групи з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF) і вимог Директиви ЄС 2018/843” і Директивою ЄС 2015/849
Міністерство цифрової трансформації України підзаконні нормативно-правові акти приведено у відповідність із зазначеними законами і Директивою ЄС 2015/849
Захід виконано вчасно і повністю
Виконано
10 3.3.3.11.5 Підготовка та подання в установленому порядку Кабінетові Міністрів України узагальнених пропозицій учасників національної оцінки ризиків щодо здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та/або зменшення негативних наслідків виявлених ризиків Державна служба фінансового моніторингу України узагальнені пропозиції подано Кабінету Міністрів України
Захід виконано невчасно та повністю
Виконано
11 3.3.3.11.6 Затвердження узагальнених пропозицій учасників національної оцінки ризиків щодо здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та/або зменшення негативних наслідків виявлених ризиків Державна служба фінансового моніторингу України узагальнені пропозиції затверджено Кабінетом Міністрів України
Захід виконано невчасно та повністю
Виконано
12 3.3.3.11.7 Підготовка та проведення чергової національної оцінки ризиків відповідно до оновленої Методики національної оцінки ризиків відмивання коштів та фінансування тероризму в Україні Державна служба фінансового моніторингу України Рада з питань запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення звіт за результатами чергової національної оцінки ризиків підготовлено Не розпочато
13 3.3.3.11.8 Затвердження звіту за результатами чергової національної оцінки ризиків відмивання коштів та фінансування тероризму в Україні Рада з питань запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення Державна служба фінансового моніторингу України звіт за результатами чергової національної оцінки ризиків затверджено та оприлюднено принаймні висновки звіту Не розпочато
14 3.3.3.11.9 Розробка програмного забезпечення та запровадження технічного устаткування Єдиного реєстру рахунків фізичних і юридичних осіб та індивідуальних банківських сейфів Державна податкова служба України програмне забезпечення розроблено
необхідне технічне обладнання для функціонування Єдиного реєстру рахунків фізичних і юридичних осіб та індивідуальних банківських сейфів запроваджено
Не розпочато
15 3.3.3.11.10 Розроблення та затвердження Положення про Єдиний реєстр рахунків фізичних і юридичних осіб та індивідуальних банківських сейфів після консультацій із Національним банком Державна податкова служба України Міністерство фінансів України, Національний банк України Положення про Єдиний реєстр рахунків фізичних і юридичних осіб та індивідуальних банківських сейфів, затверджене після проведених консультацій із Національним банком, набрало чинності Не розпочато

Індикатори досягнення ОСР

Загальна кількість індикаторів – 4

Повністю досягнуті індикатори – 0

Частково досягнуті індикатори – 0

Індикатори з оцінкою 0% – 4

Зведена загальна інформація про Індикатори досягнення

Індикатори Вага (%)
1 набрав чинності закон, яким:
а) передбачено створення Єдиного реєстру рахунків фізичних і юридичних осіб та індивідуальних банківських сейфів відповідно до Директиви (ЄС) 2015/849 про запобігання використанню фінансової системи для цілей відмивання грошей або фінансування тероризму та про внесення змін до Директив 2009/138/ЄС і 2013/36/ЄС (10 відсотків);
б) чітко встановлено, що визнання майна таким, що одержане злочинним шляхом, для цілей статті 209 Кримінального кодексу України здійснюється виходячи з фактичних обставин і не потребує рішення суду, винесеного в Україні чи за її межами, яким встановлено факт вчинення злочину, внаслідок якого одержане таке майно, або притягнуто особу до кримінальної відповідальності за вчинення такого злочину (5 відсотків);
в) уточнено положення Кримінального процесуального кодексу України щодо міжнародного співробітництва у кримінальному провадженні з урахуванням зауважень, наведених у звітах MONEYVAL (5 відсотків);
г) удосконалено регулювання та нагляд за спеціально визначеними суб’єктами первинного фінансового моніторингу з урахуванням зауважень, наведених у звітах MONEYVAL (5 відсотків)
25%
2 за результатами національної оцінки ризиків:
а) підготовлено звіти, принаймні кожні три роки, та оприлюднено висновки такої оцінки (5 відсотків);
б) визначено перелік заходів, спрямованих на запобігання виникненню та/або зменшення негативних наслідків виявлених ризиків за результатами кожної проведеної національної оцінки ризиків (5 відсотків);
в) здійснено не менше ніж 90 відсотків визначених заходів, спрямованих на запобігання виникненню та/або зменшення негативних наслідків виявлених ризиків (5 відсотків)
15%
3 забезпечено функціонування Єдиного реєстру рахунків фізичних і юридичних осіб та індивідуальних банківських сейфів відповідно до Директиви (ЄС) 2015/849 про запобігання використанню фінансової системи для цілей відмивання грошей або фінансування тероризму та про внесення змін до Директив 2009/138/ЄС і 2013/36/ЄС 10%
4 згідно із звітами MONEYVAL, Україна відповідає або переважно відповідає всім рекомендаціям FATF 50%

Ключові джерела оцінки:

Додаткові джерела інформації: