Measure
2.5.10.5.1. Ensuring the operation of all WIM systems deployed on motor roads, including repairs of WIM systems that are out of order
Measure status:
Actual execution date:
29.02.2024
The measure is aimed at achieving ESR:
2.5.10.5. Round-the-clock comprehensive automated dimensional and weight control has been implemented; administrative liability for consignors and carriers for exceeding the dimensional and weight parameters has been established; information on violations of dimensional and weight parameters and sanctions imposed is published on the official website of the State Service of Ukraine for Transport Safety
Problem solving:
2.5.10. Imperfection of existing control instruments and lack of transparency of road construction, repair, and maintenance processes
Deadlines:
Responsible implementors (authorities):
Sources of funding:
state budget and/or international technical assistance
Volumes of financing (thousand UAH):
within the established budget allocations for the relevant year
Performance indicator:
The operation of all WIM systems deployed on public roads of national significance has been ensured.
Implementing status
Progress/Result of implementation:
На виконання заходу передбаченого п. 2.5.10.5.1 Державної антикорупційної програми на 2023-2025 роки, Державним агентством відновлення та розвитку інфраструктури України повідомлено, що: "станом на 12.04.2024: відновлено 55 майданчиків WIM до можливості використання даних для накладання штрафів за порушення габаритно-вагових обмежень, з яких:
46 майданчиків WIM фактично штрафують та мають діючі сертифікати метрологічної відповідності;
2 майданчики WIM потребують незначного ремонту:
2 майданчики WIM відключені у зв’язку з рішенням Харківської ОВА від 21.03.2022 № 14В.
1 майданчик – ТОВ Екран, не передає коректні дані, потребує ремонту;
3 майданчиків WIM потребують повірки для отримання діючих метрологічних сертифікатів, заплановано проведення сертифікації;
1 майданчик - пошкоджено обладнання, потребує заміни датчиків".
Таким чином, можемо констатувати, що у звітньому періоді наявний прогрес виконання вказаного заходу.
Разом із тим, з огляду на те, що станом на 29 лютого 2024 року не було забезпечено роботу всіх WIM систем, розташованих на автомобільних дорогах, у тому числі відновлення роботи непрацюючих WIM систем, можемо констатувати що вказаний захід виконаний частково.