Measure
2.5.10.5.1. Ensuring the operation of all WIM systems deployed on motor roads, including repairs of WIM systems that are out of order
Measure status:
The measure is aimed at achieving ESR:
2.5.10.5. Round-the-clock comprehensive automated dimensional and weight control has been implemented; administrative liability for consignors and carriers for exceeding the dimensional and weight parameters has been established; information on violations of dimensional and weight parameters and sanctions imposed is published on the official website of the State Service of Ukraine for Transport Safety
Problem solving:
2.5.10. Imperfection of existing control instruments and lack of transparency of road construction, repair, and maintenance processes
Deadlines:
Responsible implementors (authorities):
Sources of funding:
state budget and/or international technical assistance
Volumes of financing (thousand UAH):
within the established budget allocations for the relevant year
Performance indicator:
The operation of all WIM systems deployed on public roads of national significance has been ensured.
In accordance with the Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine No. 1194 On Amendments to the State Anti-Corruption Programme for 2023-2025 dated 18 October 2024, the content of the measure was amended.
Implementing status
Progress/Result of implementation:
На виконання заходу передбаченого п. 2.5.10.5.1. Державної антикорупційної програми на 2023-2025 роки, Державним агентством відновлення та розвитку інфраструктури України повідомлено, що: "станом на 11.10.2024: відновлено 57 майданчиків WIM до можливості використання даних для накладання штрафів за порушення габаритно-вагових обмежень, з яких:
41 майданчиків WIM фактично штрафують та мають діючі сертифікати метрологічної відповідності;
1 майданчики WIM потребують незначного ремонту;
2 майданчики WIM відключені у зв’язку з рішенням Харківської ОВА від 21.03.2022 № 14В;
1 майданчик – ТОВ Екран, не передає коректні дані, потребує ремонту;
7 майданчиків WIM потребують повірки для отримання діючих метрологічних сертифікатів, заплановано проведення сертифікації;
1 майданчик - пошкоджено обладнання, потребує заміни датчиків;
1 майданчик - пошкоджено обладнання в наслідок ДТП, заплановано роботи з обстеження на визначення вартості ремонту,
3 майданчики – потребують обстеження та заміну обладнання.
У звʼязку з військовим часом є відсутність коштів на будівництво нових WIM. Також Агентством відновлення виконується робота з відновлення пошкоджених WIM"
Таким чином, можемо констатувати, що захід передбачений п. 2.5.10.5.1 виконується, а у межах звітного періоду наявний прогрес його виконання.