Напрямок 3.3.
Кримінальна відповідальність
42.7%
32 /
75
0.0%
Проблема 3.3.1.
Окремі положення кримінального законодавства, які стосуються кримінальної відповідальності за корупційні кримінальні правопорушення, суперечать міжнародним стандартам у цій сфері, не узгоджені між собою та з положеннями кримінального процесуального законодавства і Закону. Як наслідок, у значній частині випадків особи, що вчинили корупційні кримінальні правопорушення, звільняються від кримінальної відповідальності та/або покарання
0%
0 /
10
0.0%
1.1
ОСР
3.3.1.1.
Усунуто розбіжності між положеннями Кримінального кодексу України та Закону України «Про запобігання корупції» щодо визначення корупційних кримінальних правопорушень
3.3.1.1.1 Забезпечення проведення аналітичного дослідження, до предмета якого, зокрема, належать: ідентифікація термінологічних неузгодженостей, колізій та проявів невиправданої конкуренції, що виникають між Кримінальним кодексом України, Законом України “Про запобігання корупції” та Кримінальним процесуальним кодексом України щодо визначення корупційних кримінальних правопорушень та правопорушень, пов’язаних з корупцією; відповідність положень законодавства, що регулюють звільнення від кримінальної відповідальності за корупційні та пов’язані з корупцією кримінальні правопорушення, заходи кримінально-правового характеру щодо юридичних осіб, а також встановлюють суб’єктів корупційних та пов’язаних з корупцією кримінальних правопорушень, міжнародним стандартам у сфері запобігання та протидії корупції
Національне агентство з питань запобігання корупції
Захід не виконано
Не виконано
0%
0 /
3
0.0%
1.2
3.3.1.1.2 Проведення презентації звіту за результатами аналітичного дослідження, зазначеного в описі заходу 3.3.1.1.1, та його експертного обговорення
Національне агентство з питань запобігання корупції
Захід не виконано
Не виконано
1.3
3.3.1.1.3 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким усунуто наявні термінологічні неузгодженості, колізії та прояви невиправданої конкуренції, що виникають між Кримінальним кодексом України, Законом та Кримінальним процесуальним кодексом України щодо визначення корупційних кримінальних правопорушень та правопорушень, пов’язаних з корупцією, з урахуванням результатів аналітичного дослідження, зазначеного у підпункті 3.3.1.1.1
Національне агентство з питань запобігання корупції
Захід не виконано
Не виконано
2.1
ОСР
3.3.1.2.
Санкції за вчинення корупційних та пов’язаних з корупцією правопорушень є пропорційними і такими, що мають значний забезпечувальний і превентивний ефект, жодне з корупційних кримінальних правопорушень не належить до категорії кримінальних проступків
3.3.1.2.1 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким з урахуванням результатів аналітичного дослідження, предметом якого є санкції за корупційні та пов’язані з корупцією кримінальні правопорушення (їх пропорційність, адекватність виду кримінального правопорушення, ефективність та забезпечення стримуючого ефекту):
1) удосконалено нормативно-правове регулювання санкцій за корупційні та пов’язані з корупцією кримінальні правопорушення;
2) збільшено розмір штрафів у санкціях окремих корупційних та пов’язаних з корупцією кримінальних правопорушень з урахуванням ступеня їх суспільної небезпеки;
3) чітко та однозначно передбачена можливість звільнення від відбування покарання з випробуванням у разі укладення угод про визнання винуватості у кримінальних провадженнях щодо корупційних кримінальних правопорушень, віднесених до підслідності Національного антикорупційного бюро;
4) посилено кримінальну відповідальність за підкуп свідка з тим, щоб це кримінальне правопорушення не належало до категорії кримінальних проступків, у зв’язку з його вчиненням були можливими екстрадиція, спеціальна конфіскація;
5) закріплено можливість застосування заходів кримінально-правового характеру щодо юридичних осіб у разі вчинення всіх діянь, криміналізації яких вимагає Конвенція ООН проти корупції
Національне агентство з питань запобігання корупції
Захід не виконано
Не виконано
0%
0 /
1
0.0%
3.1
ОСР
3.3.1.3.
Слідча та судова практика притягнення до кримінальної відповідальності осіб, винних у вчиненні корупційних та пов’язаних з корупцією кримінальних правопорушень, є сталою та передбачуваною, зокрема завдяки узагальненню правозастосування
3.3.1.3.1 Підготовка щороку узагальнень судової практики Верховного Суду у кримінальних провадженнях щодо корупційних та пов’язаних з корупцією кримінальних правопорушень за попередній календарний рік
Верховний Суд
Прогрес виконання заходу наявний
Виконується
0%
0 /
6
0.0%
3.2
3.3.1.3.2 Проведення щороку обговорень узагальнень судової практики, підготовлених Верховним Судом, за участю представників органів державної влади, неурядових організацій, міжнародних організацій, проектів міжнародної технічної допомоги, наукової спільноти
Верховний Суд
Прогрес виконання заходу наявний
Виконується
3.3
3.3.1.3.3 Підготовка щороку узагальнень судової практики Вищого антикорупційного суду у кримінальних провадженнях щодо корупційних та пов’язаних з корупцією кримінальних правопорушень за попередній календарний рік
Вищий антикорупційний суд
Прогрес виконання заходу наявний
Виконується
3.4
3.3.1.3.4 Проведення щороку обговорень узагальнень судової практики, підготовлених Вищим антикорупційним судом, за участю представників органів державної влади, неурядових організацій, міжнародних організацій, проектів міжнародної технічної допомоги, наукової спільноти
Вищий антикорупційний суд
Прогрес виконання заходу наявний
Виконується
3.5
3.3.1.3.5 Проведення щороку аналізу судової практики притягнення до кримінальної відповідальності осіб, винних у вчиненні корупційних та пов’язаних з корупцією кримінальних правопорушень, опублікування звіту за результатами такого аналізу
Національне агентство з питань запобігання корупції
Прогрес виконання заходу наявний
Виконується
3.6
3.3.1.3.6 Проведення щороку обговорень звітів, підготовлених на виконання заходу, зазначеного у підпункті 3.3.1.3.5, за участю представників органів державної влади, неурядових організацій, міжнародних організацій, проектів міжнародної технічної допомоги, наукової спільноти
Національне агентство з питань запобігання корупції
Прогресу виконання заходу немає
Виконується
Проблема 3.3.2.
Низька оперативність та якість здійснення досудового розслідування корупційних та пов’язаних з корупцією кримінальних правопорушень (значна частка таких проваджень тривають роками) обумовлена надмірною складністю окремих процесуальних дій
34.6%
9 /
26
0.0%
1.1
ОСР
3.3.2.1.
Розглянуто доцільність спрощення процедур здійснення окремих слідчих (розшукових) та інших процесуальних дій з урахуванням стандартів дотримання прав людини та практики Європейського суду з прав людини
3.3.2.1.1 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким:
1) передбачено можливість залучення оперативних підрозділів до здійснення заходів забезпечення кримінального провадження;
2) моніторинг банківських рахунків віднесено до гласних слідчих (розшукових) дій із збереженням основних засад їх проведення (щодо тяжких чи особливо тяжких злочинів у кримінальних провадженнях, віднесених до підслідності Національного антикорупційного бюро, БЕБ, за рішенням слідчого судді, з дотриманням умов забезпечення збереження банківської таємниці);
3) передбачено можливість здійснювати тимчасовий доступ до документів та речей, які не містять охоронюваної законом таємниці, без судового контролю;
4) визначено, що особа вважається такою, що перебуває у міжнародному розшуку, з моменту винесення відповідної постанови слідчого чи прокурора про оголошення у міжнародний розшук;
5) скасовано вимогу залучення двох понятих під час здійснення обшуку або огляду житла чи іншого володіння особи, якщо здійснюється безперервний аудіо- та відеозапис;
6) удосконалено порядок вручення обвинувального акта, клопотання про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру за аналогією з порядком вручення повідомлення про підозру
Національне агентство з питань запобігання корупції
Захід не виконано
Не виконано
33.3%
1 /
3
0.0%
1.2
3.3.2.1.2 Підготовка аналітичного звіту про доцільність спрощення процедур здійснення окремих інших слідчих (розшукових) або інших процесуальних дій з урахуванням стандартів дотримання прав людини та практики Європейського суду з прав людини
Міністерство юстиції України
Захід виконано невчасно та частково
Виконано частково
1.3
3.3.2.1.3 Проведення обговорення висновків та рекомендацій, зазначених в аналітичному звіті, за участю представників органів державної влади, неурядових організацій, міжнародних організацій, проектів міжнародної технічної допомоги, наукової спільноти
Міністерство юстиції України
Захід не виконано
Не виконано
2.1
ОСР
3.3.2.2.
Запроваджено систему електронного кримінального провадження
3.3.2.2.1 Інтеграція системи “іКейс”, яка застосовується Національним антикорупційним бюро та Спеціалізованою антикорупційною прокуратурою, з Єдиним реєстром досудових розслідувань
Національне антикорупційне бюро
Захід виконано невчасно та повністю
Виконано
26.7%
4 /
15
0.0%
2.2
3.3.2.2.2 Інтеграція системи “іКейс”, яка застосовується Національним антикорупційним бюро та Спеціалізованою антикорупційною прокуратурою, з Єдиною судовою інформаційно-комунікаційною системою або іншою системою, яка застосовується відповідно до статті 35 Кримінального процесуального кодексу України, у Вищому антикорупційному суді
Національне антикорупційне бюро
Захід виконано невчасно та повністю
Виконано
2.3
3.3.2.2.3 Початок використання системи “іКейс” у Вищому антикорупційному суді
Національне антикорупційне бюро
Захід виконано невчасно та повністю
Виконано
2.4
3.3.2.2.4 Доступ до матеріалів кримінального провадження відповідно до статей 221, 290 Кримінального процесуального кодексу України здійснюється у системі “іКейс”
Національне антикорупційне бюро
Захід виконано невчасно та повністю
Виконано
2.5
3.3.2.2.5 Удосконалення системи “іКейс” з урахуванням досвіду її застосування у діяльності Національного антикорупційного бюро, Спеціалізованої антикорупційної прокуратури та Вищого антикорупційного суду та необхідності її застосування усіма органами прокуратури, органами досудового розслідування у кожному кримінальному провадженні
Офіс Генерального прокурора
Захід не виконано
Не виконано
2.6
3.3.2.2.6 Розроблення та затвердження Порядку функціонування інформаційно-комунікаційної системи досудового розслідування, яка застосовується усіма органами прокуратури, органами досудового розслідування у кожному кримінальному провадженні
Офіс Генерального прокурора
Захід не виконано
Не виконано
2.7 (2)
3.3.2.2.7 (2) Підготовка інформаційних та роз’яснювальних матеріалів щодо застосування інформаційно-комунікаційної системи досудового розслідування у кримінальних провадженнях
Тренінговий центр прокурорів України
Не розпочато
2.7 (1)
3.3.2.2.7 (1) Підготовка інформаційних та роз’яснювальних матеріалів щодо застосування інформаційно-комунікаційної системи досудового розслідування у кримінальних провадженнях
Національна школа суддів України
Не розпочато
2.8 (6)
3.3.2.2.8 (6) Здійснення навчальних заходів (тренінгів або дистанційних курсів) для суддів, прокурорів та слідчих щодо застосування інформаційно-комунікаційної системи досудового розслідування у кримінальних провадженнях
Служба безпеки України
Не розпочато
2.8 (5)
3.3.2.2.8 (5) Здійснення навчальних заходів (тренінгів або дистанційних курсів) для суддів, прокурорів та слідчих щодо застосування інформаційно-комунікаційної системи досудового розслідування у кримінальних провадженнях
Бюро економічної безпеки України
Виконання заходу не розпочато
Не розпочато
2.8 (4)
3.3.2.2.8 (4) Здійснення навчальних заходів (тренінгів або дистанційних курсів) для суддів, прокурорів та слідчих щодо застосування інформаційно-комунікаційної системи досудового розслідування у кримінальних провадженнях
Державне бюро розслідувань
Виконання заходу не розпочато
Не розпочато
2.8 (3)
3.3.2.2.8 (3) Здійснення навчальних заходів (тренінгів або дистанційних курсів) для суддів, прокурорів та слідчих щодо застосування інформаційно-комунікаційної системи досудового розслідування у кримінальних провадженнях
Національне антикорупційне бюро
Не розпочато
2.8 (2)
3.3.2.2.8 (2) Здійснення навчальних заходів (тренінгів або дистанційних курсів) для суддів, прокурорів та слідчих щодо застосування інформаційно-комунікаційної системи досудового розслідування у кримінальних провадженнях
Тренінговий центр прокурорів України
Не розпочато
2.8 (1)
3.3.2.2.8 (1) Здійснення навчальних заходів (тренінгів або дистанційних курсів) для суддів, прокурорів та слідчих щодо застосування інформаційно-комунікаційної системи досудового розслідування у кримінальних провадженнях
Національна школа суддів України
Не розпочато
2.8 (7)
3.3.2.2.8 (7) Здійснення навчальних заходів (тренінгів або дистанційних курсів) для суддів, прокурорів та слідчих щодо застосування інформаційно-комунікаційної системи досудового розслідування у кримінальних провадженнях
Національна поліція України
Не розпочато
3.1
ОСР
3.3.2.3.
Гарантії інституційної та операційної незалежності Національного антикорупційного бюро та Спеціалізованої антикорупційної прокуратури належно визначені та втілені на практиці, зокрема завдяки:
уточненню положень законодавства щодо статусу Національного антикорупційного бюро в системі органів виконавчої влади (із збереженням існуючих гарантій незалежності), а також суб’єкта призначення та звільнення Директора Національного антикорупційного бюро відповідно до Рішення Конституційного Суду України № 9-р/2020;
проведенню незалежної оцінки (аудиту) ефективності діяльності Національного антикорупційного бюро та Спеціалізованої антикорупційної прокуратури за участю незалежних експертів
3.3.2.3.1 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проектів законів, якими внесено зміни до законів України, зокрема Закону України “Про прокуратуру”, якими:
1) удосконалено порядок конкурсного добору керівника Спеціалізованої антикорупційної прокуратури і передбачено його проведення за вирішальної ролі незалежних експертів, визначених міжнародними та іноземними організаціями, які надавали Україні міжнародну технічну допомогу у сфері запобігання та протидії корупції;
2) передбачено виконання всіх повноважень заступника Генерального прокурора — керівника Спеціалізованої антикорупційної прокуратури першим заступником або заступником у разі його відсутності; першого заступника та заступника керівника Спеціалізованої антикорупційної прокуратури віднесено до керівників органів прокуратури;
3) чітко встановлено на рівні закону розмір посадових окладів для прокурорів Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, зокрема тих, що перебувають на адміністративних посадах у Спеціалізованій антикорупційній прокуратурі;
4) передбачено можливість внесення відомостей про можливе вчинення народним депутатом України кримінального правопорушення заступником Генерального прокурора — керівником Спеціалізованої антикорупційної прокуратури (виконувачем обов’язків) та керівником Головного підрозділу детективів Національного антикорупційного бюро, а також погодження заступником Генерального прокурора — керівником Спеціалізованої антикорупційної прокуратури (виконувачем обов’язків) клопотань, які розглядаються слідчим суддею;
5) збільшено на 300 осіб граничну чисельність Національного антикорупційного бюро (з уведенням у дію цих положень з урахуванням ситуації, обумовленої правовим режимом воєнного стану);
6) утворено експертну установу для проведення експертиз у кримінальних провадженнях щодо кримінальних правопорушень, віднесених до підслідності детективів Національного антикорупційного бюро
Національне агентство з питань запобігання корупції
Захід виконано невчасно та частково
Виконано частково
25%
1 /
4
0.0%
3.2
3.3.2.3.2 Розроблення та узгодження технічних вимог до системи автономного зняття інформації з електронних комунікаційних мереж постачальників електронних комунікаційних послуг
Служба безпеки України
Захід не виконано
Не виконано
3.3
3.3.2.3.3 Розроблення та узгодження технічного рішення щодо побудови системи автономного зняття інформації з електронних комунікаційних мереж постачальників електронних комунікаційних послуг
Служба безпеки України
Захід не виконано
Не виконано
3.4
3.3.2.3.4 Реалізація технічного рішення та впровадження системи автономного зняття інформації з електронних комунікаційних мереж постачальників електронних комунікаційних послуг
Служба безпеки України
Виконання заходу не розпочато
Не розпочато
4.1
ОСР
3.3.2.4.
Національне антикорупційне бюро та Спеціалізована антикорупційна прокуратура ефективно виконують покладені на них завдання, серед іншого, завдяки:
уточненню положень законодавства щодо укладення угод про визнання винуватості у кримінальних провадженнях щодо корупційних та пов’язаних з корупцією кримінальних правопорушеннях;
забезпеченню дотримання на практиці правил підслідності із притягненням до відповідальності прокурорів, які допустили їх порушення;
подальшій оптимізації внутрішніх процесів, повноцінному запровадженню системи електронного кримінального провадження
3.3.2.4.1 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким:
1) надано можливість укладати угоди про визнання винуватості у кримінальних провадженнях, віднесених до підслідності Національного антикорупційного бюро, у разі повного або часткового відшкодування збитків чи заподіяної шкоди обвинуваченим, підозрюваним (крім організатора кримінального правопорушення);
2) передбачено можливість звільнення від відбування покарання з випробуванням у разі укладення угод про визнання винуватості у кримінальних провадженнях щодо корупційних кримінальних правопорушень, віднесених до підслідності Національного антикорупційного бюро;
3) розширено перелік покарань, які можуть бути узгоджені сторонами угоди для звільнення від відбування покарання з випробуванням у кримінальних провадженнях щодо корупційних кримінальних правопорушень, віднесених до підслідності Національного антикорупційного бюро, а також розширено перелік застосовних додаткових покарань;
4) передбачено можливість визначення довшого за три роки випробувального строку в разі звільнення від відбування покарання з випробуванням на підставі угоди про визнання винуватості, а також визначено довші строки погашення судимості у разі звільнення від відбування покарання з випробуванням щодо тяжких чи особливо тяжких корупційних злочинів;
5) передбачено можливість продовжити судове провадження у загальному порядку у разі відмови суду у затвердженні угоди про визнання винуватості та відсутності клопотання про повернення провадження на досудове розслідування;
6) надано можливість повторного звернення до суду з угодою про визнання винуватості у тому самому кримінальному провадженні у разі усунення підстав для відмови в її укладенні;
7) встановлено, що вирішення спорів про підслідність у провадженнях, що віднесені чи можуть бути віднесені до підслідності Національного антикорупційного бюро, здійснює лише Генеральний прокурор або заступник Генерального прокурора — керівник Спеціалізованої антикорупційної прокуратури
Міністерство юстиції України
Захід виконано невчасно та частково
Виконано частково
100%
2 /
2
0.0%
4.2
3.3.2.4.2 Забезпечення технічної можливості пошуку інформації в Єдиному реєстрі досудових розслідувань за різними критеріями (зокрема, за змістом фабули, розміром збитків) з метою пошуку кримінальних проваджень, які можуть бути віднесені до підслідності Національного антикорупційного бюро і досудове розслідування у яких здійснюють інші органи
Офіс Генерального прокурора
Захід виконано невчасно та повністю
Виконано
5.1
ОСР
3.3.2.5.
Налагоджено ефективну взаємодію між Національним антикорупційним бюро, Спеціалізованою антикорупційною прокуратурою та іншими державними органами (насамперед, органами досудового розслідування, органами прокуратури, Національним агентством, АРМА, Держфінмоніторингом)
3.3.2.5.1 Запровадження можливості здійснювати обмін інформацією (зокрема інформацією з обмеженим доступом) між Національним антикорупційним бюро та Держфінмоніторингом в електронній формі
Національне антикорупційне бюро
Захід не виконано
Не виконано
50%
1 /
2
0.0%
5.2
3.3.2.5.2 Проведення аналізу результативності розгляду Національним антикорупційним бюро узагальнених матеріалів Держфінмоніторингу для встановлення причин, що можуть знижувати таку результативність, та визначення рекомендацій щодо удосконалення співпраці між Національним антикорупційним бюро та Держфінмоніторингом
Національне антикорупційне бюро
Захід виконано вчасно і повністю
Виконано
Проблема 3.3.3.
Законодавство, яке регулює діяльність Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (далі - АРМА), містить значну кількість прогалин та корупційних ризиків. Низька результативність процесів передачі в управління АРМА активів для збереження їх економічної вартості, а також процесів запобігання та протидії легалізації коштів, отриманих злочинним шляхом
55.6%
20 /
36
0.0%
1.1
ОСР
3.3.3.1.
Мінімізовано ризики дискреції, непрогнозованості та неефективності дій АРМА щодо арештованих активів шляхом запровадження чіткого нормативного регулювання здійснення управління корпоративними правами, цілісними майновими комплексами, житловими об’єктами та іншими видами активів
3.3.3.1.1 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким:
1) деталізовано порядок визначення управителя активом, на який накладено арешт, зокрема, визначено особливості застосування законодавства про публічні закупівлі у зазначеній процедурі;
2) регламентовано порядок дій АРМА у разі встановлення під час перевірки ефективності управління арештованими активами фактів неналежного управління активами або спроб відчуження активів управителем
Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів
Захід виконано невчасно та частково
Виконано частково
50%
1 /
2
0.0%
1.2
3.3.3.1.2 Приведення нормативно-правових актів у відповідність із законом, зазначеним у підпункті 3.3.3.1.1
Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів
Не розпочато
2.1
ОСР
3.3.3.2.
Забезпечено правовий баланс між можливостями оскарження рішень, дій чи бездіяльності АРМА заінтересованими суб’єктами та запобіжниками від блокування роботи органу шляхом зловживання процесуальними правами
3.3.3.2.1 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким:
1) визначено пріоритет кримінального судочинства у разі вирішення питань щодо передачі арештованих активів в управління АРМА та здійснення управління ними, а також перелік підстав для судового оскарження рішень, дій чи бездіяльності щодо управління активами у порядку господарського або цивільного судочинства;
2) встановлено порядок оскарження рішень, дій чи бездіяльності АРМА щодо визначення управителя активом у порядку адміністративного судочинства із визначенням вичерпного переліку осіб, які можуть ініціювати оскарження відповідних рішень, дій чи бездіяльності АРМА, а також із визначенням вичерпного переліку підстав для такого оскарження;
3) встановлено порядок оскарження рішень, дій чи бездіяльності АРМА щодо проведення перевірок ефективності управління активами, які передані управителям, у порядку адміністративного судочинства із визначенням вичерпного переліку осіб, які можуть ініціювати оскарження відповідних рішень, дій чи бездіяльності АРМА, а також із визначенням вичерпного переліку підстав для такого оскарження;
4) унеможливлено блокування діяльності АРМА з управління активами через застосування заходів забезпечення позовів у порядку адміністративного, господарського або цивільного судочинства
Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів
Захід виконано невчасно та частково
Виконано частково
100%
1 /
1
0.0%
3.1
ОСР
3.3.3.3.
Чітко визначено особливості речового (майнового) титулу АРМА щодо арештованих активів в управлінні цього органу, цивільно-правові, податкові та інші права та обов’язки їх власників, АРМА та третіх осіб щодо відповідного майна
3.3.3.3.1 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким:
1) визначено особливості речового (майнового) титулу АРМА щодо активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні або у справі щодо визнання активів необґрунтованими та їх стягнення в дохід держави і які передані в управління АРМА;
2) визначено права та обов’язки АРМА щодо активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні або у справі щодо визнання активів необґрунтованими та їх стягнення в дохід держави і які передані в управління АРМА;
3) визначено права та обов’язки власника щодо активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні або у справі щодо визнання активів необґрунтованими та їх стягнення в дохід держави і які передані в управління АРМА;
4) визначено права та обов’язки управителя щодо активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні або у справі щодо визнання активів необґрунтованими та їх стягнення в дохід держави і які були передані в управління АРМА, а надалі передані управителю;
5) визначено права та обов’язки третіх осіб, які мають або можуть мати законні інтереси щодо активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні або у справі щодо визнання активів необґрунтованими та їх стягнення в дохід держави і які передані в управління АРМА
Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів
Захід виконано невчасно та частково
Виконано частково
100%
1 /
1
0.0%
4.1
ОСР
3.3.3.4.
Посилено судовий контроль за здійсненням АРМА управління арештованими активами
3.3.3.4.1 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким детально регламентовано порядок ініціювання, розгляду та прийняття рішення слідчого судді, суду про можливість реалізації активу, а також порядок оскарження такого рішення в апеляційному порядку
Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів
Захід виконано невчасно та частково
Виконано частково
100%
1 /
1
0.0%
5.1
ОСР
3.3.3.5.
Посилено контроль за діяльністю АРМА з боку Громадської ради при АРМА, а також забезпечено прозорий публічний облік активів в управлінні, зокрема оприлюднення актуальної інформації щодо їх стану та характеристик
3.3.3.5.1 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким:
1) передбачено, що Громадська рада при АРМА визначає з числа її членів не менше ніж
40 відсотків складу дисциплінарної комісії АРМА;
2) передбачено, що Громадська рада при АРМА визначає з числа її членів не менше ніж
40 відсотків складу конкурсної комісії з добору на вакантні посади в АРМА;
3) передбачено повноваження Громадської ради при АРМА щодо здійснення громадського контролю за законністю та прозорістю визначення управителів активами, зокрема шляхом визначення членів Громадської ради при АРМА, які беруть участь у визначенні управителів активами;
4) передбачено повноваження Громадської ради при АРМА щодо здійснення громадського контролю за законністю та прозорістю визначення реалізації активів;
5) передбачено повноваження Громадської ради при АРМА щодо здійснення громадського контролю за ефективністю управління активами, які передані АРМА;
6) передбачено повноваження Громадської ради при АРМА щодо надання висновків до щорічного звіту про діяльність АРМА;
7) передбачено можливість участі визначених Громадською радою при АРМА осіб (із числа її членів) у проведенні перевірок ефективності управління арештованими активами, переданими в управління;
8) передбачено оприлюднення АРМА результатів проведення перевірок ефективності управління активами, переданими АРМА в управління
Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів
Захід виконано невчасно та повністю
Виконано
100%
2 /
2
0.0%
5.2
3.3.3.5.2 Запровадження в постійну (промислову) експлуатацію Єдиного державного реєстру активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні
Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів
Захід виконано невчасно та повністю
Виконано
6.1
ОСР
3.3.3.6.
Підвищено ефективність АРМА завдяки посиленню інституційної спроможності органу, механізмів його міжнародного співробітництва, виявлення та розшуку активів за кордоном, а також завдяки кадровому перезавантаженню його керівного складу на основі принципів фаховості та незаангажованості
3.3.3.6.1 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким:
1) удосконалено порядок конкурсного добору Голови АРМА для досягнення вищого рівня прозорості добору, усунення ризиків політизації чи упередженості конкурсної комісії;
2) визначено вичерпний перелік серйозних підстав для дострокового звільнення або припинення повноважень Голови АРМА, а також передбачено можливість його відсторонення лише у порядку, встановленому Кримінальним процесуальним кодексом України;
3) запроваджено гарантії незалежності АРМА від неналежного втручання або впливу на діяльність органу;
4) процедуру проведення незалежної зовнішньої оцінки діяльності АРМА приведено у відповідність із Конституцією України, та створено передумови для її дієвого застосування у практичній діяльності
Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів
Захід виконано невчасно та частково
Виконано частково
25%
1 /
4
0.0%
6.2
3.3.3.6.2 Розроблення проектів нормативно-правових актів, затвердження яких є необхідним для виконання закону, зазначеного у підпункті 3.3.3.6.1
Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів
Не розпочато
6.3
3.3.3.6.3 Проведення громадського обговорення проектів нормативно-правових актів, зазначених у підпункті 3.3.3.6.2, отримання експертних висновків та їх доопрацювання
Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів
Не розпочато
6.4
3.3.3.6.4 Видання нормативно-правових актів, зазначених у підпункті 3.3.3.6.2, та проведення їх державної реєстрації
Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів
Не розпочато
7.1
ОСР
3.3.3.7.
Встановлено справедливі та чіткі підстави відповідальності АРМА та його посадових осіб за неефективне управління арештованими активами
3.3.3.7.1 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким запроваджено окремі підстави для притягнення працівників АРМА до дисциплінарної відповідальності у разі умисного або внаслідок недбалості порушення встановленого порядку визначення управителя активом; порушення встановленого порядку перевірки ефективності управління арештованими активами, переданими АРМА в управління; нереагування або порушення встановленого порядку реагування на отриману інформацію та/або встановлені факти неналежного управління активами чи спроб відчуження активів управителем
Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів
Захід виконано невчасно та повністю
Виконано
100%
1 /
1
0.0%
8.1
ОСР
3.3.3.8.
Накладення арешту та передача в управління АРМА незаконно одержаних активів для збереження їх економічної вартості здійснюються ефективно та своєчасно
3.3.3.8.1 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким:
1) запроваджено порядок невідкладного інформування АРМА прокурорів про виявлення активів, на які може бути накладено арешт;
2) запроваджено обов’язкове планування арешту активу, щодо якого порушуватиметься питання про його передачу в управління АРМА, до подання прокурором клопотання про накладення арешту на актив у кримінальному провадженні або в порядку цивільного судочинства;
3) передбачено можливість передачі в управління АРМА будь-якого активу, на який накладено арешт у кримінальному провадженні та вартість якого перевищує 200 прожиткових мінімумів для працездатних осіб (незалежно від визнання такого активу речовим доказом та підстав для накладення арешту у кримінальному провадженні)
Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів
Захід виконано невчасно та повністю
Виконано
33.3%
1 /
3
0.0%
8.2
3.3.3.8.2 Розробка програмного забезпечення та запровадження технічного устаткування електронної захищеної системи обміну інформацією між АРМА, органами прокуратури та органами досудового розслідування для оперативного надсилання запитів до АРМА та оперативного інформування про виявлення активів, яких стосувався запит, виявлення активів, які підлягають арешту, тощо
Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів
Не розпочато
8.3
3.3.3.8.3 Розроблення та затвердження Положення про електронну захищену систему обміну інформацією між АРМА, органами прокуратури та органами досудового розслідування для оперативного надсилання запитів до АРМА та оперативного інформування про виявлення активів, яких стосувався запит, виявлення активів, які підлягають арешту, тощо
Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів
Не розпочато
9.1 (1)
ОСР
3.3.3.9.
Управління активами, на які накладено арешт у кримінальних провадженнях, розшук незаконно одержаних активів за межами України та їх повернення здійснюються ефективно, серед іншого, завдяки:
посиленню інституційної спроможності АРМА;
удосконаленню законодавства щодо передачі активів в управління; забезпеченню ефективного міжнародного співробітництва
3.3.3.9.1 (1) Забезпечення приєднання АРМА та Національного агентства до захищеної системи обміну інформацією “SIENA”
Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів
Захід виконано невчасно та повністю
Виконано
60%
3 /
5
0.0%
9.1 (2)
3.3.3.9.1 (2) Забезпечення приєднання АРМА та Національного агентства до захищеної системи обміну інформацією “SIENA”
Національне агентство з питань запобігання корупції
Захід виконано невчасно та повністю
Виконано
9.2
3.3.3.9.2 Формування міжвідомчої робочої групи, відповідальної за координацію діяльності органів державної влади із повернення активів та реалізацію Стратегії із повернення активів
Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів
Захід не виконано
Не виконано
9.3
3.3.3.9.3 Розроблення та затвердження плану дій з реалізації Стратегії із повернення активів
Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів
Захід виконано невчасно та повністю
Виконано
9.4
3.3.3.9.4 Підготовка щорічного звіту про стан реалізації Стратегії із повернення активів та плану дій з її реалізації, який у разі потреби містить рекомендації щодо перегляду Стратегії із повернення активів та плану дій з її реалізації
Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів
Виконання заходу не розпочато
Не розпочато
10.1
ОСР
3.3.3.10.
Випадки легалізації коштів та активів, одержаних корупційним шляхом, виявляються та належно фіксуються завдяки ефективній роботі Держфінмоніторингу та нормативному врегулюванню його співпраці з Національним агентством, Національним антикорупційним бюро, Спеціалізованою антикорупційною прокуратурою, АРМА та іншими державними органами
3.3.3.10.1 Введення в дію інформаційно-телекомунікаційної системи “Електронний кабінет системи фінансового моніторингу”
Державна служба фінансового моніторингу України
Не розпочато
0%
0 /
1
0.0%
11.1
ОСР
3.3.3.11.
Заходи із запобігання легалізації коштів, одержаних корупційним шляхом, визначаються на підставі результатів оцінки ризиків, належно здійснюються; рекомендації FATF послідовно втілюються
3.3.3.11.1 Подання Кабінетові Міністрів України проекту закону щодо створення Єдиного реєстру рахунків фізичних і юридичних осіб та індивідуальних банківських сейфів відповідно до Директиви (ЄС) 2015/849 про запобігання використанню фінансової системи для цілей відмивання грошей або фінансування тероризму та про внесення змін до Директив 2009/138/ЄС і 2013/36/ЄС (із наступними змінами) та його супроводження
Міністерство фінансів України
Захід не виконано
Не виконано
53.3%
8 /
15
0.0%
11.2
3.3.3.11.2 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким встановлено, що визнання майна таким, що одержане злочинним шляхом, для цілей статті 209 Кримінального кодексу України здійснюється виходячи з фактичних обставин і не потребує рішення суду, винесеного в Україні чи за її межами, яким встановлено факт вчинення злочину, внаслідок якого одержане таке майно або притягнуто особу до кримінальної відповідальності за вчинення такого злочину
Національне агентство з питань запобігання корупції
Захід не виконано
Не виконано
11.3
3.3.3.11.3 Супроводження розгляду проекту закону, яким уточнюються положення Кримінального процесуального кодексу України щодо міжнародного співробітництва у кримінальному провадженні з урахуванням зауважень, наведених у звітах MONEYVAL, у Верховній Раді України (зокрема у разі застосування до нього Президентом України права вето)
Міністерство юстиції України
Прогрес виконання заходу наявний
Виконується
11.4 (1)
3.3.3.11.4 (1) Приведення підзаконних актів у відповідність із Законами України від 6 грудня
2019 р. № 361-IX “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення”, від 4 листопада 2022 р. № 2736-IX “Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту фінансової системи України від дій держави, що здійснює збройну агресію проти України, та адаптації законодавства України до окремих стандартів Групи з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF) і вимог Директиви ЄС 2018/843” і Директивою ЄС 2015/849
Міністерство фінансів України
Захід виконано вчасно і повністю
Виконано
11.4 (6)
3.3.3.11.4 (6) Приведення підзаконних актів у відповідність із Законами України від 6 грудня
2019 р. № 361-IX “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення”, від 4 листопада 2022 р. № 2736-IX “Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту фінансової системи України від дій держави, що здійснює збройну агресію проти України, та адаптації законодавства України до окремих стандартів Групи з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF) і вимог Директиви ЄС 2018/843” і Директивою ЄС 2015/849
Міністерство цифрової трансформації України
Захід виконано вчасно і повністю
Виконано
11.4 (5)
3.3.3.11.4 (5) Приведення підзаконних актів у відповідність із Законами України від 6 грудня
2019 р. № 361-IX “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення”, від 4 листопада 2022 р. № 2736-IX “Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту фінансової системи України від дій держави, що здійснює збройну агресію проти України, та адаптації законодавства України до окремих стандартів Групи з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF) і вимог Директиви ЄС 2018/843” і Директивою ЄС 2015/849
Міністерство юстиції України
Захід виконано вчасно і повністю
Виконано
11.4 (4)
3.3.3.11.4 (4) Приведення підзаконних актів у відповідність із Законами України від 6 грудня
2019 р. № 361-IX “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення”, від 4 листопада 2022 р. № 2736-IX “Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту фінансової системи України від дій держави, що здійснює збройну агресію проти України, та адаптації законодавства України до окремих стандартів Групи з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF) і вимог Директиви ЄС 2018/843” і Директивою ЄС 2015/849
Національний банк України
Захід виконано вчасно і повністю
Виконано
11.4 (3)
3.3.3.11.4 (3) Приведення підзаконних актів у відповідність із Законами України від 6 грудня
2019 р. № 361-IX “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення”, від 4 листопада 2022 р. № 2736-IX “Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту фінансової системи України від дій держави, що здійснює збройну агресію проти України, та адаптації законодавства України до окремих стандартів Групи з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF) і вимог Директиви ЄС 2018/843” і Директивою ЄС 2015/849
Державна служба фінансового моніторингу України
Захід виконано вчасно і повністю
Виконано
11.4 (2)
3.3.3.11.4 (2) Приведення підзаконних актів у відповідність із Законами України від 6 грудня
2019 р. № 361-IX “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення”, від 4 листопада 2022 р. № 2736-IX “Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту фінансової системи України від дій держави, що здійснює збройну агресію проти України, та адаптації законодавства України до окремих стандартів Групи з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF) і вимог Директиви ЄС 2018/843” і Директивою ЄС 2015/849
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку
Захід виконано вчасно і повністю
Виконано
11.5
3.3.3.11.5 Підготовка та подання в установленому порядку Кабінетові Міністрів України узагальнених пропозицій учасників національної оцінки ризиків щодо здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та/або зменшення негативних наслідків виявлених ризиків
Державна служба фінансового моніторингу України
Захід виконано невчасно та повністю
Виконано
11.6
3.3.3.11.6 Затвердження узагальнених пропозицій учасників національної оцінки ризиків щодо здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та/або зменшення негативних наслідків виявлених ризиків
Державна служба фінансового моніторингу України
Захід виконано невчасно та повністю
Виконано
11.7
3.3.3.11.7 Підготовка та проведення чергової національної оцінки ризиків відповідно до оновленої Методики національної оцінки ризиків відмивання коштів та фінансування тероризму в Україні
Державна служба фінансового моніторингу України
Не розпочато
11.8
3.3.3.11.8 Затвердження звіту за результатами чергової національної оцінки ризиків відмивання коштів та фінансування тероризму в Україні
Рада з питань запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення
Не розпочато
11.9
3.3.3.11.9 Розробка програмного забезпечення та запровадження технічного устаткування Єдиного реєстру рахунків фізичних і юридичних осіб та індивідуальних банківських сейфів
Державна податкова служба України
Не розпочато
11.10
3.3.3.11.10 Розроблення та затвердження Положення про Єдиний реєстр рахунків фізичних і юридичних осіб та індивідуальних банківських сейфів після консультацій із Національним банком
Державна податкова служба України
Не розпочато
Проблема 3.3.4.
Загальна динаміка розгляду судами справ про корупційні та пов’язані з корупцією кримінальні правопорушення є низькою. Відсутня усталена практика розгляду кримінальних проваджень цієї категорії. Мають місце непоодинокі випадки зловживання учасниками судового процесу процесуальними правами
100%
3 /
3
0.0%
1.1
ОСР
3.3.4.1.
Судовий розгляд кримінальних проваджень щодо корупційних та пов’язаних з корупцією кримінальних правопорушень здійснюється з дотриманням принципів, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України
3.3.4.1.1 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким:
1) запроваджено одноособовий судовий розгляд кримінальних проваджень у Вищому антикорупційному суді як суді першої інстанції (крім кримінальних проваджень щодо особливо тяжких злочинів, які у Вищому антикорупційному суді як суді першої інстанції розглядає колегія у складі трьох суддів);
2) передбачено недопустимість зловживання процесуальними правами учасниками кримінального провадження та можливість визнання слідчим суддею, судом певних дій або бездіяльності таких учасників зловживанням;
3) надано повноваження слідчому судді, суду постановляти окрему ухвалу у разі зловживань процесуальними правами або недотримання обов’язків учасниками кримінальних проваджень;
4) розширено підстави для застосування грошових стягнень за порушення обов’язків учасниками кримінального провадження та збільшено їх розміри;
5) спрощено порядок здійснення виклику у кримінальному провадженні для осіб, які проживають за кордоном і є громадянами України;
6) передбачено, що відсутність лише усіх захисників одного підозрюваного, обвинуваченого одночасно під час судового засідання є підставою для відкладення судового розгляду;
7) встановлено порядок визначення обсягу та послідовності дослідження документів, звуко- та відеозаписів у судовому засіданні;
8) передбачено можливість проголошувати лише вступну та резолютивну частину вироку, який має значний обсяг та потребує значного обсягу часу для проголошення, із врученням (направленням у разі відсутності у судовому засіданні) його повного тексту у день проголошення учасникам судового провадження
Національне агентство з питань запобігання корупції
Захід виконано невчасно та частково
Виконано частково
100%
1 /
1
0.0%
2.1
ОСР
3.3.4.2.
Звужено предметну підсудність Вищого антикорупційного суду через збільшення розміру предмета злочину або завданої ним шкоди
3.3.4.2.1 Підготовка аналітичного звіту щодо доцільності подальшого звуження предметної підсудності Вищого антикорупційного суду через збільшення розміру предмета злочину або завданої ним шкоди
Міністерство юстиції України
Захід виконано невчасно та повністю
Виконано
100%
2 /
2
0.0%
2.2
3.3.4.2.2 Проведення обговорення висновків та рекомендацій, зазначених в аналітичному звіті, за участю представників органів державної влади, неурядових та міжнародних організацій, координаторів проектів міжнародної технічної допомоги, наукової спільноти
Міністерство юстиції України
Захід виконано вчасно і повністю
Виконано